Vozači, da li vas zbunjuju SVETLEĆI APOTEKARSKI KRSTOVI? Glume semafor i ometaju saobraćaj
foto: besnopile.rs

Koliko puta vam se dogodilo da u vožnji krenete preko pešačkog, jer ste od svetlećeg zelenog apotekarskog krsta pomislili da je semafor? Ovo je problem koji postoji već dugo, ali je tek nedavno ponovo aktuelizovan kada je Damir Okanović, predsednik komiteta za bezbednost saobraćaja govorio za neke medije na tu temu.

Noć je, pada kiša, saobraćajna gužva… Dok vas iz suprotnog smera zaslepljuju automobili sa „nabudženim“ ksenonskim ili loše podešenim običnim farovima; dok pokušavate krajičkom oka da procenite ispod koje bare na putu bi mogla da se krije udarna rupa; dok pokušavate da razaznate izlizane trake na putu – samo vam još nedostaje zeleno bljeskanje pored samog semafora i to mnogo veće i svetlije od samog semafora!

Normalna je stvar da svaka prodavnica teži da ima što bolju i upadljiviju reklamu, međutim, ovi iz apoteka ga baš preteraše. Njihove svetleće reklame toliko blješte da zaslepljuju vozače i pešake, a najčešće se nalaze na takvim mestima na kojima ih na prvi pogled možete pomešati sa semaforom.

reklame

Da li mislite da je ovakvim reklamama mesto pored semafora i pešačkih prelaza?

Zbog toga apotekarske svetleće reklame predstavljaju opasnost u saobraćaju, kako za vozače, tako i za pešake.

Apoteke se često nalalaze u prometnim ulicama, neposredno uz raskrsnice, autobuske stanice i pešačke prelaze, što stvara dodatnu zabunu i ugrožava saobraćaj, jer su svetleće reklamee često u liniji semafora, posmatrano iz ugla vozača, ili pešaka koji nailazi.

Da li postoji zakon koji reguliše ovaj problem?

Naravno. Na primer, u Odluci o oglašavanju na teritoriji grada Beograda (“Sl. list grada Beograda”, br. 86/2016), u članu 3. piše sledeće:
„U slučajevima kada sredstvo za oglašavanje oblikom, upotrebljenim bojama i simbolima podseća na saobraćajni znak ilisvetlosnu saobraćajnu signalizaciju ili ukoliko je osvetljeno ili prosvetljeno svetlošću neujednačenog intenziteta, nadležni organ može da odbije zahtev za postavljanje sredstva za oglašavanje radi zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju“.

Dakle, situacija je jasna, samo što se propisi ne primenjuju u praksi…

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, već je pokrenuo ovo pitanje i govorio o tome za medije, napomenuvši da nije poznato da li je inspekcija do sada u bilo kojem gradu reagovala i naložila uklanjanje problematične reklame.

Dok se nešto ne promeni, savetujemo vozačima da otvore četvoro očiju i voze sporije kako bi na vreme prepoznali optičku varku i izbegli nezgode ili nešto mnogo gore…

besnopile.rs / izvor: polovniautomobili.com

loading...