Opasni momci padaju na ovakve žene: Da li u mozgu mora da se desi težak „kvrc” da bi neka devojka bila sa kriminalcem (čija je likvidacija, eto, isto što i atentat na premijera) ili je dovoljan samo dobar puder koji prikriva modrice po licu i ističe nove „guči” cipele.
Momak koji u ranom dobu odluči da se bavi unosnim, ali stresnim poslom koji podrazumeva otimačinu, iznudu ili prodaju droge može sa sigurnošću da računa na jednu stvar – da će biti dovoljno devojaka koje će stati u red kako bi se domogle njegovog novca i naklonosti.
U Srbiji je u toku devedesetih godina došlo do procvata kriminalnog preduzetništva, a mnoge supruge su postale slavne gotovo kao i njihovi muževi, koji su mahom završavali svoje karijere u zatvoru ili u sačekušama. Međutim, izgleda da odgovor na pitanje: „Šta je to u ženskom biću što ga tera da živi kao u krimiću?” nije toliko novo i zanimljivo je za obradu – dovoljno je pogledati filmove koje opisuju život i priključenija mafijaša, kao što je serijal „Kum”, ili novije verzije saga o porodici mafijaša, kao što je serija „Sopranovi”, do remek-dela kao što su „Dobri momci” Martina Skorsezea.
Štaviše, scena iz filma „Dobri momci” možda najbolje ilustruje odnos mafijaš – verna supruga. Karen, supruga kriminalca Henrija Hila, izbezumljena od ljubomore uperi pištolj u njega nakon što je saznala da je on vara i čak plaća stan svojoj ljubavnici. Kasnije priznaje da nikada ne bi mogla da mu učini zlo jer ga voli. I ostaje sa njim do kraja, praštajući mu sve, pa i povremene vaspitne šamare i silne prevare.
Tek, ono što su Amerikanci samo gledali u režiji Frensisa Forda Kopole i Skorsezea, mi smo mogli da posmatramo praktično uživo – od svadbe veka (ili beše decenije?) Svetlane Ražnatović, koja je ostvarila devojački san da se uda „za komandanta”, preko Jelene Karleuše i Zorana Davidovića Ćande, do Mileta Lukovića Kuma i Dušana Spasojevića Šiptara, te njihovih supruga Maje i Tatjane.
Kum i Šiptar su poginuli u akciji „Sablja” posle ubistva Zorana Đinđića, što je još jednom bio dobar povod da se njihove udovice pojave u medijima – Maja i Tatjana su tužile državu zbog pomalo prenagljenog rušenja kuće u Šilerovoj, što je ovu mafijašku sagu dovelo do naučne fantastike, jer čak ni u najbrutalnijim filmovima holivudske produkcije nije zabeleženo da su žene poznatih kriminalaca tražile pravdu na sudu zbog bespravnog rušenja i „pljačkanja imovine”, kako je formulisano u njihovoj tužbi. Osim ako i samo supruge ubijenih Šiptara i Kuma nisu vrlo ozbiljno i promućurno ulagale u budućnost, koja i u najvećim banana-državama ne može da se završi drugačije osim tragično. Bar za muževe.