Iza slavnog Pikasa ostalo je nebrojano priča o njegovom nezasitom seksualnom apetitu, rasturenim brakovima i aferama koje su zaokupljale pažnju javnosti još i više od njegovih umetničkih dela.
Ovo je priča o lepoj i talentovanoj Jugoslovenki koja je bila jedna od njegovih “žrtava”. Zahvaljujući poznanstvu sa francuskim pesnikom Polom Elijarom i odličnom poznavanju španskog jezika, francuska umetnica-slikarka, poeta i fotografkinja, Dora Mar (Teodora Marković pre nego što je promenila ime) 1936. godine, na terasi jednog kafea u Parizu, upoznala je španskog slikara Pabla Pikasa – piše Kurir.
Dora Mar je toga dana za samo nekoliko trenutaka osvojila Pikasa, a poznanstvo sa njim će joj potpuno promeniti život – i kao ženi i kao umetnici. Navodno je prilikom njihovog prvog susreta Dora iz svoje torbe, izvadila nož i igrajući se počela je da ga zabada između prstiju. Na rukama su joj bile elegantne rukavice. U jednom trenutku Dora se povredila, a njena rukavica bila je natopljena krvlju. Pikaso je istovremeno bio iznenađen i oduševljen tim prizorom. Svojom maramicom je zaustavio Dori krv, a famoznu rukavicu je čuvao u svom ateljeu. U stilu ovog incidenta protekla je i njihova veza.
Dora Mar otkrila je pred smrt da je Pikaso fizički i seksualno zlostavljao što je dodatno otežavalo njeno psihičko stanje jer je bolovala od depresije i anksioznosti, piše Vintidžnjuz.
Pre Dore, Pikaso je bio u braku sa ruskom balerinom Olgom Hohlovom, a nakon nje u vezi sa svojim modelom, sedamnaestogodišnjom Francuskinjom, atraktivnom Marijom Terezom Valter. Vezu sa Marijom doživela je krah čim je upoznao zanosnu Doru.
Postoji jedna anegdota vezana za kraj veze između Pikasa i Marije Tereze, prema kojoj se Dora potukla sa Marijom u Pikasovom ateljeu. Pikaso kao da je uživao. U jednom trenutku je izjavio “neka bolja pobedi”.
Kao posledica ovog događaja nastala je slika “Borba u kavezu” gde su u borbi dve golubice jedna crna (Dora Mar) i jedna bela (Marija Tereza). Na slici se vidi da crna golubica pobeđuje što se desilo i u stvarnom životu.nDora Mar se uselila u Pikasov stan dok je Marija Tereza morala da sa preseli sa Pikasovom ćerkom Majom u stan koji se nalazio u komšiluku, piše Dejli mejl.
Dorina autentičnost, hipersenzitivnost i senzualnost, postale su inspiracija Pikasu. Za vreme njihove burne ljubavne veze, koja je trajala od 1936. do 1943. godine, Pikaso je naslikao desetine Dorinih portreta, a kao inspiracija poslužila mu je i za čuvenu sliku “Gerniku” (1937) na kojoj je takođe ovekovečena.