Naslovna HITOVI Bilo na spisku supernamirnica a sad izbilo na loš glas: Ovo ulje...

Bilo na spisku supernamirnica a sad izbilo na loš glas: Ovo ulje je čist otrov, odmah prestanite da ga koristite!

4124
PODELI

Iako se tokom proteklih godina kokosovo ulje našlo na spisku supernamirnica, uz tvrdnje da pruža mnoge zdravstvene koristi, jedna profesorka sa Harvarda upozorila je na njegovo štetno dejstvo.

Doktorka Karin Majkls, profesor u Školi javnog zdravlja na Harvardu i direktor Instituta za prevenciju i epidemiologiju tumora na Univerzitetu Frajburg, iznela je svoje mišljenje o kokosovom ulju tokom predavanja pod nazivom: “Kokosovo ulje i druge nutritivne greške”, piše “Independent” a prenosi B92.

U govoru održanom na Univerzitetu Frajburg dr Karin je istakla da je “kokosovo ulje jedna od najgorih namirnica koju možete da konzumirate” upravo zbog štetnog efekta koji zasićene masne kiseline (koje se nalaze u kokosovom ulju) mogu da imaju na vaše telo.

Pročitajte i  Noćni obroci bez griže savesti: Ovo je hrana koju možeš da jedeš u pola noći a da se ne ugojiš ni gram

Njeno izlaganje se protivi uvreženom verovanju da je kokosovo ulje dobro za zdravlje. Sve do sada ono je smatrano ‘superhranom’ te su stručnjaci širom sveta preporučivali da ga koristite u kuhinji pri pripremi gotovo svakog jela.

Prošle godine Američka asocijacija za srce donela je nove preporuke u pogledu korišćenja kokosovog ulja, savetujući ljude da zasićene masne kiseline zamene nezasićenim masnim kiselinama kako bi smanjili rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti.

Prema mišljenju doktorke Majkls, “Konzumiranje kokosovog ulja je mnogo štetnije od kuvanja na svinjskoj masti” jer je kokosovo ulje pretežno sačinjeno od zasićenih masnih kiselina.

.
Pročitajte i  Heliko bakterija: Simptomi koji upozoravaju na infekciju: Na udaru želudac i digestivni trakt, infekcija heliko bakterijom može biti opasna!

Nacionalna zdravstvena služba saopštava da konzumiranje hrane koja sadrži zasićene masne kiseline može da poveća rizik od razvoja koronarnih srčanih oboljenja, zbog povećanja nivoa lošeg holesterola u krvi.

Osim kokosovog ulja, druga hrana koja sadrži visok nivo zasićenih masti je maslac, tvrdi sir, gi (prečišćeni puter), kobasice i pite od mesa.

Sa druge strane, hrana koja je bogata zdravim, nezasićenim mastima je masna riba, orašasti plodovi, semenke, biljna uja i avokado.

Inicijalizacija u toku...