virtuelna lova

Igrice odavno više nisu rezervisane samo za decu, a u poslednje vreme igračima mogu predstavljati i veoma unosan biznis. Internet igrice omogućavaju igračima da zarađuju virtuelni keš, ili svojim uspesima u igrici osvoje razne vredne predmete. Postoji strah da će virtuelna lova uspeti da osvoji tržište i smanji vrednost nekih stvarnih valuta, i tako oslabi svetsku ekonomiju.

virtuelna lova
Image courtesy of Ambro at FreeDigitalPhotos.net

Popularnost internet video igrica je u stalnom rastu, i milioni internet korisnika svakodnevno provodi sate u “virtuelnoj realnosti”. Očigledno im svakodnevni život ne donosi dovoljno uzbuđenja, tako da su primorani da “pobegnu” u neku drugu realnost. Međutim, u novije vreme, pored uzbuđenja, mnogi igrači ovih vrlo popularnih igrica pored uzbuđenja i akcije, zarade i po nešto keša.

Second Life, World of Warcraft, Lineage su samo neke od mnogih popularnih internet igrica koje omogućavaju igračima da “zarađuju” virtuelni keš, ili svojim uspesima u igrici osvoje razne vredne predmete. Možda vam ovo zvuči detinjasto, ali nastavite da čitate ovaj tekst i neke činjenice će vas sigurno iznenaditi.

reklame

Kada igrač zaradi virtuelni keš, ili dobije neki od vrednih predmeta, on zatim može da na virtuelnoj berzi kupi ili proda taj isti virtuelni keš ili predmet. Međutim, pored virtuelne berze, mnoge transakcije “prekorače” i u realnost. Naime, mnogi strastveni igrači su spremni da plate pravim kešom za “virtuelnu” robu. Cene su različite, i naravno cena najviše zavisi od potražnje, kao i u stvarnom životu. Na osnovu podataka China Internet Network Information Center, u Kini je kupljeno i prodato preko 2 milijarde dolara virtuelne robe samo u prošloj godini! Fascinantno, zar ne?! Naravno Kina je sa svojih 300 miliona internet korisnika jedna od vodećih zemalja u ovoj kategoriji, i prirodno je da je kineska vlada u prošloj godini odreagovala na ovaj zabrinjavajući trend uvođenjem poreza za sve transakcije koje zamenjuju pravi za virtuelni keš, da bi ubrzo zatim u potpunosti zabranila trgovanje virtuelnom robom i kešom.

virtuelna lova

Postoji strah da će virtuelna lova uspeti da osvoji tržište i smanji vrednost nekih stvarnih valuta, i tako oslabi svetsku ekonomiju, jer za razliku od pravih valuta koje su podržane garancijom države i rezervama zlata, virtuelni keš je upravo samo to, virtuelni keš.

Međutim, ako uzmemo u obzir da novac zarađujemo radom, tj. uslugama koje pružamo mušteriji, zbog čega ne možemo da prihvatimo i igranje igrica kao neku vrstu rada? Igrači koji sate provode uz kompjuter i svojim trudom zarade određenu sumu virtuelnog keša, ili osvoje neki od vrednih predmeta, su na ovaj način naplatili svoj mukotrpan rad. Mnogi ljudi još uvek ne mogu da prihvate igranje igrica kao mukotrpan rad, ali činjenica je da je u pitanju biznis vredan više milijardi dolara i da mnogi lepo žive upravo zahvaljujući igricama.

Gold Farming je termin koji se već neko vreme vrti na internetu, i opisuje novu vrstu posla za mnoge mlade širom sveta. Naime, armija mladih, ali i starijih, igrača provodi sate na internetu s jednom jedinom namerom, da zaradi što više virtuelnog keša i robe. Ova roba se zatim prodaje na berzama za pravi novac, ili možda zamenjuje za drugu robu.

Južna Koreja je početkom janura 2010 godine donela odluku da vrituelni keš može imati vrednost i da može bez problema biti zamenjen za pravi novac. Vrhovni sud koji je doneo odluku je svoju odluku objasnio činjenicom da je potrebno imati određene stečene veštine, i uložiti određen trud da bi se vrituelni keš zaradio. Ova odluka će u potpunosti promeniti mnogo toga, i samim tim otvoriti vrata za novu vrstu ekonomije, onu virtuelnu.

Bez obzira koje je naše mišljenje, treba se prilagođavati situaciji, jer je vrtuelni keš već tu oko nas. Ne možemo ga dotaći, ali je tu i verovali ili ne ima realnu vrednost.

maksimalno.com

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.