Punije devojke ipak nisu privlačne
Punije devojke ipak nisu privlačne

Punije devojke ipak nisu privlačne: Žan-Pol Gotje za novu kampanju angažovao Kristal Ren, najpoznatiju debeljucu među manekenkama. Ali, na reklami njenih oblina gotovo da nema.

 

Ime Amerikanke Kristal Ren (24) postalo je simbol za proboj punačkih modela u modnu industriju, većinom rezervisanu samo za tzv. veličinu nula.

reklame

Devojka koja se kao tinejdžerka izgladnjivala (fotografija A) da bi udovoljila kriterijumima koje je od nje zahtevala modna pista, zatvorila je 2005. Gotjeov šou u svojoj punoj veličini, noseći broj 44 (fotografija B). Pet godina kasnije, evo je i u Gotjeovoj reklamnoj kampanji za kolekciju jesen/zima 2010/11, koju su snimili Ines van Lamsverde i Vinud Matadin.

Pobedila anoreksiju

Gledajući reklamu, verovatno se pitate – zar ne bi jedna od njih trebalo da bude „punačka”. Kada je prošle godine objavila knjigu „Glad: priča mladog modela o apetitu, ambiciji i ultimativnim oblinama”, Kristal Ren izazvala je opšte iznenađenje sveta u kome se problem gura pod tepih, iako svi znaju da postoji. Ren je u svojoj knjizi progovorila o borbi s anoreksijom pošto ju je kao 13-godišnjakinju primetio lovac na talente i naredio joj da smrša. Rekli su joj:”Ako želiš da uspeš u ovom biznisu, moraš da izgubiš najmanje devet centimetara u bokovima.” Opisala je ekstremne norme koje je morala da zadovolji da bi imala mršavo telo, a to je uključivalo i mukotrpne vežbe zbog kojih je provodila osam sati dnevno u teretani.

– Prirodno sam poprilično krupna devojka i postizanje „veličine nula” za mene je bio pravi pakao, pogotovo kada sam bila u pubertetu i moje telo je trebalo da raste. Često sam bila slaba i osećala vrtoglavicu, a posle nekog vremena počela je da mi opada kosa – izjavila je Kristal prošle godine.

Da ironija bude veća, međunarodni uspeh postigla je noseći veličinu 44 kao „plus-size model” (termin za modele koji nose odeću veću od veličine 36) i pojavivši se na reklamama brendova kao što su D&G i „Mango”. Poslednjih nekoliko meseci imala je zgusnut raspored – nosila je reviju za „Šanel”, istakla svoje obline za V magazin i pojavila se na naslovnici „Glamura”, uz Alesandru Ambrosio i Bruklin Deker.

Danas kaže da se ne zamara dijetama, ali da se njena težina često menja, u zavisnosti od stresa i količine posla i da jako brine o svom telu i zdravlju.

Ko je ovde debeljuca

Uprkos ogromnom uspehu koji je postigla, uvek je odbijala etiketu „plus-size”, tvrdeći da ne bi trebalo da postoje modeli koji su punački i oni koji se izgladnjuju, već jednostavno samo – modeli.

Vraćamo se na problem s početka priče. Sve tri devojke u Gotjeovoj kampanji su vitke i mršave. Kristal Ren je model u sredini, a uz nju se pojavljuju Kineskinja Ping Hue i Francuskinja Keli Moreira. Pošto je pre nekoliko dana izašla ova kampanja, krenule su diskusije o tome je li Kristal drastično izgubila na težini ili je retuširanje odigralo ulogu. Paradoksalno, više je niko ne kritikuje zbog viška kilograma, već oštrice padaju kada ih izgubi. Kristal kaže da su to gluposti i da njena „veličina” varira između broja 38 i 44, te da se, od kada se pre sedam godina oporavila od anoreksije, bavi jogom i meditacijom.

Ali, bez obzira da li je reč o fotošopu, nekoj novoj superdijeti ili meditaciji, slika koju ovom kampanjom šalje potpuno je pogrešna i u suprotnosti sa svim onim za šta se do sada zalagala. Izgleda da punački modeli ipak još neće naći svoje mesto pod reflektorima modnih pista.

pressonline.rs

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.