A gde je u celoj priči Srbija? Iako izgleda da muškarci sa ovih prostora konačno mogu da odahnu, jer ne moraju više, umesto za gajbe piva i nov „nabudženiji” daljinski upravljač da odvajaju novac za teretanu i frizera, trendovi su ovde malo drugačiji. Metro muškarci na Balkanu nikada nisu bili većina i ovde retro tipovi zapravo nisu ni izlazili iz mode. Repriziranje do besvesti serije „Bolji život” u kojem je glavni lik Giga Moravac, neka vrsta retro pračoveka, još jedan je primer za to.

Srđan Vekić, modni kreator i stilista, kaže da su retroseksualci na ovim prostorima oduvek postojali i da se ovde metroseksualci nikada ozbiljno nisu ni primili. Retroseksualci svakako postoje u Srbiji, i to ne kao deo trenda, već kao ljudi određenog načina života.

reklame

– Mi spadamo u zemlje koje kasne sa svim trendovima, i jako ih prilagođavamo svojim životnim potrebama. Na brdovitom Balkanu i u jednoj siromašnoj zemlji teško je očekivati da veći procenat stanovništva učestvuje u nečemu što svet propagira, najpre zbog socijalnog i finansijskog segmenta, a opet i zbog brzine menjanja trendova u svakom pogledu – pa i životnom. Retroseksualci su oduvek postojali, i ne bih to okarakterisao kao trend, isto kao ni metroseksualce. Naprotiv, ima različitih tipova ljudi i tržište se mora svakako prilagođavati svim sferama. Osnovni razlog svake industrije je istraživanje tržišta i pokušavanje da se svaki segment koji je zapostavljen ponovo animira. Otuda i ideja kozmetičke industrije da kao svoja zaštitna lica uzme retro tipove jer se muškarci neće prepoznati i neće odlučiti da uzmu neki preparat ako ga reklamira gotovo savršeni muškarac. Sve to je velika mašinerija koja se trudi da animira apsolutno svaku društvenu kariku – objašnjava Vekić.

On dodaje da su i ženama mnogo važnije neke druge stvari od toga da li je muškarac uredno depiliran i da li koristi skupu kozmetiku. Ipak, to ne znači da muškarac ne treba da bude uredan i čist. Jer, čak i poznate ličnosti koje je kozmetička industrija iskoristila da plasira retro fazon i pridobije one koji su do sada odolevali napadnim kampanjama industrije lepote, znaju za sapun.

– Šta žene vole teško je definisati i o ukusima ne treba raspravljati. Ali, važnije su im neke druge vrednosti, koje su u trci za superseksi izgledom malo pale u zaborav. U Srbiji ljudi imaju veliki broj prioriteta, što znači da brinuti o sebi jeste možda jedan u nizu, ali ne svima podjednako važan. Sve je to dosta subjektivni doživljaj i naravno osobena odluka pojedinca. Jer šta znači brinuti o sebi? Neko će se samo umiti, a neko i staviti kremu za lice. Nije u pitanju trend već stil života. Kriza svakako jeste imala veliki uticaj na sve sfere života, pa i na estetiku, međutim, uredan, čist i pedantan izgled nikada neće izaći iz mode. Čak i holivudski glumci koji deluju retro ipak nisu zaboravili na sapun, dezodorans, penu za kosu, niti odeću. Sve je to jedan veliki marketinški trik kojim se upravo moda igra i pripitomljava mase, koje nisu pristale da ulete u modnu trku.

Deset pravila svakog retroseksualca:

1. Retroseksualac uvek plaća izlazak. Ako devojka insistira, tim bolje. Ipak, on plaća.

2. Retroseksualac uzima stvari u svoje ruke. Popravke po kući, dotrajale instalacije, zamena sijalica, pokvarena kablovska, šteta od zemljotresa – on jednostavno sve sređuje.

3. Nikada ne objavljuje da je u vezi.

4. On uvek priprema nedeljni roštilj.

5. Retroseksulac nikada ne sedi na zadnjem sedištu, osim ako je u kombiju. Ali u tom slučaju traži od vozača da pređe napred.

6. Nikada ne sme da plače u javnosti. Kada je sam, sme da plače ali samo iz dva razloga – kada mu umre verni pas ili kada tim za koji navija izgubi u polufinalu kupa.

7. Retroseksualac ima kompletan alat i nekoliko električnih alatki sa kojima ga često viđaju, iako ih zapravo uopšte ne koristi.

8. Odbija da ode kod lekara čak i kada ima retku tropsku bolest od koje otpadaju genitalije. Ipak, dozvoljeno mu je da svima da do znanja kada ima običnu prehladu.

9. Retroseksualac mora da ima najmanje jednu ranu i propratnu priču koja traje najmanje pet minuta.

10. On uvek stoji u pabu. Sedenje je za parove.

pressonline.rs

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.