A gde je u celoj priči Srbija? Iako izgleda da muškarci sa ovih prostora konačno mogu da odahnu, jer ne moraju više, umesto za gajbe piva i nov „nabudženiji” daljinski upravljač da odvajaju novac za teretanu i frizera, trendovi su ovde malo drugačiji. Metro muškarci na Balkanu nikada nisu bili većina i ovde retro tipovi zapravo nisu ni izlazili iz mode. Repriziranje do besvesti serije „Bolji život” u kojem je glavni lik Giga Moravac, neka vrsta retro pračoveka, još jedan je primer za to.
Srđan Vekić, modni kreator i stilista, kaže da su retroseksualci na ovim prostorima oduvek postojali i da se ovde metroseksualci nikada ozbiljno nisu ni primili. Retroseksualci svakako postoje u Srbiji, i to ne kao deo trenda, već kao ljudi određenog načina života.
– Mi spadamo u zemlje koje kasne sa svim trendovima, i jako ih prilagođavamo svojim životnim potrebama. Na brdovitom Balkanu i u jednoj siromašnoj zemlji teško je očekivati da veći procenat stanovništva učestvuje u nečemu što svet propagira, najpre zbog socijalnog i finansijskog segmenta, a opet i zbog brzine menjanja trendova u svakom pogledu – pa i životnom. Retroseksualci su oduvek postojali, i ne bih to okarakterisao kao trend, isto kao ni metroseksualce. Naprotiv, ima različitih tipova ljudi i tržište se mora svakako prilagođavati svim sferama. Osnovni razlog svake industrije je istraživanje tržišta i pokušavanje da se svaki segment koji je zapostavljen ponovo animira. Otuda i ideja kozmetičke industrije da kao svoja zaštitna lica uzme retro tipove jer se muškarci neće prepoznati i neće odlučiti da uzmu neki preparat ako ga reklamira gotovo savršeni muškarac. Sve to je velika mašinerija koja se trudi da animira apsolutno svaku društvenu kariku – objašnjava Vekić.
On dodaje da su i ženama mnogo važnije neke druge stvari od toga da li je muškarac uredno depiliran i da li koristi skupu kozmetiku. Ipak, to ne znači da muškarac ne treba da bude uredan i čist. Jer, čak i poznate ličnosti koje je kozmetička industrija iskoristila da plasira retro fazon i pridobije one koji su do sada odolevali napadnim kampanjama industrije lepote, znaju za sapun.
– Šta žene vole teško je definisati i o ukusima ne treba raspravljati. Ali, važnije su im neke druge vrednosti, koje su u trci za superseksi izgledom malo pale u zaborav. U Srbiji ljudi imaju veliki broj prioriteta, što znači da brinuti o sebi jeste možda jedan u nizu, ali ne svima podjednako važan. Sve je to dosta subjektivni doživljaj i naravno osobena odluka pojedinca. Jer šta znači brinuti o sebi? Neko će se samo umiti, a neko i staviti kremu za lice. Nije u pitanju trend već stil života. Kriza svakako jeste imala veliki uticaj na sve sfere života, pa i na estetiku, međutim, uredan, čist i pedantan izgled nikada neće izaći iz mode. Čak i holivudski glumci koji deluju retro ipak nisu zaboravili na sapun, dezodorans, penu za kosu, niti odeću. Sve je to jedan veliki marketinški trik kojim se upravo moda igra i pripitomljava mase, koje nisu pristale da ulete u modnu trku.
Deset pravila svakog retroseksualca:
1. Retroseksualac uvek plaća izlazak. Ako devojka insistira, tim bolje. Ipak, on plaća.
2. Retroseksualac uzima stvari u svoje ruke. Popravke po kući, dotrajale instalacije, zamena sijalica, pokvarena kablovska, šteta od zemljotresa – on jednostavno sve sređuje.
3. Nikada ne objavljuje da je u vezi.
4. On uvek priprema nedeljni roštilj.
5. Retroseksulac nikada ne sedi na zadnjem sedištu, osim ako je u kombiju. Ali u tom slučaju traži od vozača da pređe napred.
6. Nikada ne sme da plače u javnosti. Kada je sam, sme da plače ali samo iz dva razloga – kada mu umre verni pas ili kada tim za koji navija izgubi u polufinalu kupa.
7. Retroseksualac ima kompletan alat i nekoliko električnih alatki sa kojima ga često viđaju, iako ih zapravo uopšte ne koristi.
8. Odbija da ode kod lekara čak i kada ima retku tropsku bolest od koje otpadaju genitalije. Ipak, dozvoljeno mu je da svima da do znanja kada ima običnu prehladu.
9. Retroseksualac mora da ima najmanje jednu ranu i propratnu priču koja traje najmanje pet minuta.
10. On uvek stoji u pabu. Sedenje je za parove.
pressonline.rs