tipove koji se lickaju i mackaju
tipove koji se lickaju i mackaju

Zaboravite na tipove koji se lickaju i mackaju – što zbog ekonomske krize, što zbog pomodarstva – idealan muškarac druge decenije 21. veka ne brije bradu, ne depilira se i razmišlja uglavnom o seksu i fudbalu.

 

Pivski stomak, šljampava odeća, neobrijana brada, opsednutost fudbalom i seksom, gnušanje prema kozmetičkim proizvodima, depilaciji, modnim trendovima… Ukratko, ovo su osobine idealnog muškarca 21. veka, a njegovo ime je „retroseksualac”. To je dobra vest za većinu muškaraca koji se nisu pronašli među metroseksualcima, koji su posle deset godina kapitulirali pred pravim muškarcima – što je zapravo sinonim za retroseksualce.
Dejvid Bekam, Mladen Radulović, Boki 13 (mada nije sasvim jasno gde on spada) i ostala ekipa sa uredno počupanim obrvama, depiliranim grudima i bojom iz solarijuma nemaju više prođu kod žena. A za sve je kriva svetska ekonomska kriza. Ko bi rekao! I ta kriza ima neke dobre strane za muškarce koji su se gnušali kremica protiv bora namenjenih muškarcima, muških tangi i preuske odeće u koju je retko koji Balkanac mogao da se spakuje.

reklame

Da je stvar ozbiljna potvrđuju i brojna istraživanja, koja kažu da žene sve više privlače „pravi” muškarci koji, za razliku od „ženskastih” metroseksualaca, troše što je moguće manje vremena i novca na svoj izgled i životni stil. Kad pravi muškarac lupi rukom o sto i kaže: „Dosta je bilo lickanja!”, to dovede do ozbiljnih posledica u kozmetičkoj industriji. Retroseksualci su ozbiljno shvatili svetsku ekonomsku krizu pa je u poslednjih nekoliko godina prodaja proizvoda za oblikovanje kose, poput gela, voska i pene, pala za gotovo 15 odsto, a dezodoransa za deset.

Da se neobrijana brada i maljavost vraćaju na velika vrata potvrđuje i podatak da je čak i prodaja brijača opala za sedam posto. Istraživanja potvrđuju da je industrija muških proizvoda za doterivanje ove godine ostvarila manju dobit od 1,4 posto u odnosu na prošlu, a predviđa se da će se taj trend nastaviti i u idućoj godini. Bekame, puštaj dlake!

Izraz „retroseksualac” prvi put je upotrebio 2003. godine britanski novinar Mark Simpson, koji je za taj tip muškarca kao najbitniju karakteristiku naveo da je „klasično muško”. Najnovija knjiga Dejva Beslija slavi rođenje retroseksualca – muškarca koji nikada ne plače u javnosti i misli da je „Koldplej” tribjut bend za forplej.

Osim što je vrlo malo zainteresovan šta će da obuče i kako izgleda, pali se na prave muške aktivnosti, kao što su lov i grubi sportovi poput fudbala i boksa. Ali, to ne znači da ima zastarele poglede na žene, nego se jednostavno ne zanima za različite kozmetičke proizvode i najnovije dizajnerske krpice. A i ne sluša ženu. Dakle, ukratko, potpuna suprotnost Bekamu.

Najbolji primer retroseksualca je američki glumac Vins Von, koji se često pojavljuje u javnosti potpuno zapušten, a žene svejedno padaju na njegov muževni šarm. U retro spadaju i Rasel Krou, ali i njegov kolega Zek Galifijanakis, zvezda filma „Mamurluk”, prepoznatljiv po višednevnoj bradi i zaobljenom stomaku. Upravo ovakav fazon postaje vodeći trend u Holivudu. Od stare garde tu bi se mogli svrstati Džon Vejn, Rod Stjuart, Džon Mekinro dok bi kod nas to bili Šerbedžija ili Bregović.

Trend „staro je novo” u kozmetičkoj industriji dočekali su spremno kako bi odgovorili na pad prodaje. Tako je „Loreal” za svoje zaštitno lice odabrao britanskog glumca Hjua Lorija, najpoznatijeg kao mrzovoljnog, neurednog i neobrijanog doktora Hausa.

(nastavak na sledećoj strani)

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.