Na drugom mestu pažnju posvećuju šminkanju, pri čemu je akcenat na usnama više nego na očima, a tek potom se bave frizurom, nakitom i ostalim detaljima. Ove, na prvi pogled, opuštene ankete, dale su ideju grupi psihologa iz Pariza, koja je želela da proceni u kojoj meri odeća utiče na samopouzdanje kod žena.

Grupa predstavnica lepšeg pola različite starosne dobi i građe tela, dobila je zadatak da se obuče vrlo atraktivno i provokativno, a za takav stil potrebno je hrabrosti jer nije lako izdržati strastvene poglede muškaraca i kritične žena. Jedna grupa žena imala je zadatak da obuče izuzetno kratku suknju sa najlon čarapama, a druga suknje koje su bile duže čak 10 cm, ali bez čarapa. Interesantno je da je čak 70 procenata dama imalo više hrabrosti da obuče kraću suknju samo zbog čarapa, bez obzira da li su imale problema sa kilogramima ili ne, jer su smatrale da najlonke kamufliraju sve njihove mane i suvišne kilograme. Sa dužom suknjom ali bez čarapa, gledajući svoj odraz u ogledalu, imale su utisak da su “debele, da se vidi celulit, da im mišići izgledaju opušteno i da im je ten suviše beo pa se vide kapilari i mnoge nepravilnosti na koži”.

reklame

Stručnjaci su na osnovu toga došli do zaključka da ženske čarape mnogo utiču na samopouzdanje, koje je naročito važno u uspehu na ljubavnom planu, ali i karijeri. Zato su istim damama dali novi zadatak. Jedna grupa žena je trebalo da izabere model i dezen čarapa po želji, da ih obuku ispod pantalona ili dugačke haljine ili suknje, tako da se uopšte ne vide, pa tako odu prvo na poslovni razgovor, a potom na ljubavni sastanak sa nepoznatim atraktivnim muškarcem.

Najmoćnije oružje jedne žene
Najmoćnije oružje jedne žene

Druga grupa ispitanica je imala isti zadatak, s tom razlikom što ispod odeće nisu imale nikakve čarape. Razlike između uspeha prve i druge grupe su bile zapanjujuće. Dame sa čarapama su plenile samopouzdanjem, bile su otvorenije, hrabrije, čak i duhovitije, kako na poslovnom tako i na ljubavnom sastanku, dok je druga grupa predstavnica jačeg pola imala manje uspeha, nisu imale sigurnosti da iznesu svoje poslovne ideje, a nisu dovoljno ispoljavale ni svoja zavodnička umeća. Na kraju je zaključeno da na samopouzdanje najviše deluju atraktivne čarape sa podvezicom, iako su bile skrivene, davale su podršku damama.

– Svaka žena bi trebalo da nosi provokativne čarape, bez obzira na to da li se vide ili su skrivene ispod pantalona. Dovoljno je da njihova vlasnica bude svesna da ih ima na nogama pa da oseti veliku dozu hrabrosti, bilo da je reč o poslu ili zavođenju muškarca. U islamskim zemljama, gde žene tradicionalno prekrivaju telo ili lice, mnoge ispod nose atraktivne čarape, često i smelih boja, pa iako znaju da ih niko neće videti, taj mali detalj im daje osećaj slobode – naglašava Suzan Deler koja je radila na ovom istraživanju.

Osim žena, ni muškarci ne mogu da odole ženskim čarapama. Tim američkih seksologa istraživao je seksualne fetiše i provokativne providne čarape uvrstio u vrh liste, odmah posle vrtoglavo visokih potpetica. Muškarci različitih godina i nivoa obrazovanja su potvrdili da komad odeće koji krasi žensku nogu, smatraju apsolutno neodoljivim, a 80 procenata je izjavilo da je lepša ženska noga u čarapi nego bez nje, jer pogled na ovaj provokativan detalj podiže libido poput afrodizijaka. Naravno, najviše požude i divljenja kod jačeg pola izazivaju čarape koje dopiru do bokova, pričvršćene halterima ili silikonskom trakom ukrašenom čipkom.

Čak i njihova boja utiče na libido muškaraca i samopouzdanje žena. Crvena i crna su apostrofirane kao simbol strasti i zavodljivosti, ali studija britanskih psihologa pokazala je da dame ne biraju boju slučajno, već u zavisnosti od karaktera ili životnih prilika. Crvene čarape biraju pripadnice nežnijeg pola kojima je potreban snažan stimulans, najčešće se odlučuju za njih posle prekida veze ili braka, kada požele da nastave život sa više snage i hrabrosti. Crna boja je najčešća varijanta, i od svih boja najviše uliva samopouzdanja i snažan je oslonac bez obzira na stil oblačenja. Bela boja simboliše nevinost, a vole je mlade devojke, romantične i optimistične, komunikativne osobe. Roze nijanse uključujući i pink vole “večite devojčice”, one koje sebe vide kao princezu, dok šarene i neobične dezene čarapa biraju dame avanturističkog duha. Nijanse poput teget, braon i bordo, ako su čest izbor žena, odslikavaju melanholičnu prirodu. Model u nijansi preplanule kože odslikava praktičnu ženu koja tačno zna šta hoće.

Muškarci najviše “padaju” na crvene čipkaste čarape, dok oni koji preferiraju crne, vole da istražuju i postepeno otkrivaju lepotu žene. Na trećem mestu po popularnosti su bele čarape, koje im bude požudu ali i potrebu da se zaštitnički ophode prema dotičnoj dami, a libido im podižu i roze nijanse. Zanimljivo je da muški pol ne primećuje srca, cvetiće, trouglove, krugove ili prugice na ženskim čarapama, niti takvi detalji igraju naročitu ulogu u osvajanju, dok žene veoma obraćaju pažnju na njih verujući da su važni. S druge strane, većini dama najlon čarape boje kože deluju suviše obično, dok ih muškarci obožavaju jer su na dodir vrlo senzibilne.

PRVI MODELI OD KOŽE, KRZNA, VUNE

Gotovo je nemoguće i zamisliti da su prvi modeli bili od životinjske kože sa ciljem da zgreju u hladnim mesecima, a u toplim spreče znojenje i zaštite je od dugog pešačenja. Prve čarape vezivale su se oko zglobova na nozi.

Stari Grci nosili su čarape od životinjske dlake, Rimljani najčešće od kože ili vune, a do pre nekoliko vekova bile su isključivo privilegija bogatih i statusni simbol plemstva.

Tek je pojava šivaće mašine u 16. veku omogućila bržu izradu čarapa i veću produktivnost, pa su postale dostupnije svima. Ipak, sve do 1800. godine svuda su se na planeti pravile ručno, zbog čega su imale izuzetnu vrednost, a u Srbiji su se poklanjale kao poseban dar ljubavi i pažnje sve do 50-ih godina prošlog veka.
Posle “najlon revolucije” češće se prave od veštačkih nego od prirodnih materijala, a osim najlona tu je i akril, poliester, polipropilen, spandeks…

PLETENE DOKOLENICE OD MOHERA

Modni brend “Rodart” ima mnogo poklonika, naročito među poznatim damama. Njihove ručno izrađene pletene čarape su procenjene kao najskuplje na svetu, koštaju oko 500 dolara.
Atraktivne dokolenice izgledaju vrlo neobično jer su sastavljene od različitih boja, a visoka cena je zbog materijala od koga su ispletene, pa su posebno nežne na dodir. U pitanju je kombinacija mohera i fine, meke vune. Ovaj brend je po ukusu mnogih poznatih žena, poput Mišel Obame, supruge predsednika SAD, kao i glumica Natali Portman i Kirsten Danst.

novosti.rs

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.