Plišani meda je danas neizostavni deo svačijeg detinjstva. Svaka kuća ga ima i svaki od njih ima svoju priču. Podseća nas na neka bezbrižnija vremena iz detinjsva. Neretko, ove igračke su i čest poklon prilikom iskazivanja ljubavi i pažnje prema osobama koje volimo.
Plišane mede su toliko normalna i uobičajena pojava da je lako pomisliti kako su oni oduvek među nama. Međutim, ova igračka ima izuzezno zanimljivu, ali ne i tako dugačku istoriju.

Novembra 1902. godine ozganizovan je lov na medvede u američkoj državi Misisipi na koji je bio pozvan i tadašnju predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Teodor Tedi Ruzvelt.
Kako je tu bilo više lovaca, svi su već ulovili neku životinju. Ispostavilo se da je jedino Ruzvelt ostao bez ulova jer nije bio vešt sa puškom. Kako bi sprečili da predsednik jedini ostane bez plena, lovci u uhvatili mladunče crnog američkog medveda i vezali ga za drvo, ne bi li bi omogućili Ruzveltu da konačno i on dobije svoj “trofej”.

Kako je nastao plišani meda

reklame

Međutim, videvši onako iscrpljeno i bespomoćno mladunče medveda, Ruzvelt je odbio da puca. Nakon tog događaja Ruzvelt biva ismejan karikaturom u Vašington Postu (The Washington Post), 16. novembra 1902.

Ova karikatura je postala popularna pa ju je crtalo više karikaturista. A vremenom je nesrećni mali meda crtan da bude manji i slađi.

plisane-mede

Moris Mičtom, ruski imigrant jevrejskog porekla, čim je video ovu karikaturu došao je na ideju da napravi plišanu igračku medveda koju je stavio u izlog svoje prodavnice i nazvao je Tedijev meda (Teddy’s bear), nakon što je dobio dozvolu za korišćenje imena lično od Ruzvelta.

U isto vreme u Nemačkoj, kompanija Steiff takođe počinje da proizvodi plišane mede, bez znanja za događaje u Americi. I dan danas je nerazjašnjeno koji proizvođač je napravio prvog plišanog medu, ali je internacionalni naziv Teddy bear ostao.

Ove slatke igračke postaju sve popularnije, kako u Americi tako i u ostatku sveta. A sve više proizvođača počinje da proizvodi svoje verzije plišanih meda.

Nedugo zatim, Sejmur Iton piše knjigu za decu The Roosevelt Bears; kompzitor Džon Braton piše pesmu The Teddy Bear Two Step što dodatno utiče na popularnost ove igračke.

Pet godina od nastanka karikature plišane mede preplavljuju tržište i postaju najprodavanija igračka na svetu. Danas, godišnja vrednost prodatih plišanih igračaka u celom svetu iznosi 1.5 milijardi dolara.

zanimljiveinformacije.net

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.