Ne nasedajte na dobre prilike

Stvarnost je takva da je u psihologiji ljudi želja za tim da “dobro prođu” ne računajući da li im uopšte treba kupljeni predmet i da li su planirali da ga kupe. Nema potrebe za “30 pari cipela, 50 identičnih majica ili još jednim predmetom”, to ne kupujete iz potrebe, već samim tim što je na akciji. Bez obzira na to koliko je nešto sniženo, ne znači da možete to da priuštite sebi ili da je ponuda jeftina.

Ako nema budžeta, i običan odlazak po kućne potrepštine lako će se pretvoriti u preteran izdatak – osećaj za brojke se gubi kod punjenja kolica, a sve odjednom postaje neophodno.

reklame
Finansijski stres
Finansijski stres

Studije pokazuju da ljudi koji odlaze u prodavnicu s unapred određenim budžetom na kupovinu troše u proseku 30 odsto manje, više znaju kuda im je novac otišao, a i na kraju – zadovoljniji su onim što su odabrali, jer su spisak napravili realno, kod kuće, koncentrišući se samo na ono što im treba.

Vraćanje duga na karticama i tekućem računu je prioritet

Čim legne plata, podmirite kartice i minuse, a zatim rasporedite ostatak novca samo na ono što je neophodno, spremni na to da ćete u narednom periodu “stegnuti kaiš”.

Osim toga, razmislite o daljem plaćanju karticama jer ono nije besplatno. Za kartice morate da platite godišnju članarinu, a ponekad i kamate na odložena plaćanja ili na kreditiranje. Zato razmislite da li dajete više novca tada kada mislite da ste dali “samo karticu”. Uz to, birajte plaćanje bez kamata i drugih dodatnih davanja.

loading...