Najvažnija osobina ljudi koji uvek dobiju ono što žele je da znaju da utiču na druge ljude. Doznajte koje su to još glavne navike ljudi koji redovno dobijaju ono što žele
1. Pitaju i pritom budu vrlo određeni
Ljudi koji uvek dobiju ono što žele znaju kako da izraze da nešto žele. Oni su u svakom trenutku svesni toga da drugi ne mogu da im čitaju misli ili nagađaju šta zapravo žele. Zbog toga će se uvek jasno izraziti oko svojih želja. Za jasno izražavanje svojih potreba i želja potrebno je imati samopouzdanje, ali što više i češće to radite, to će vam ova navika postati prirodnija.
Zato se pre poslovnog ili sastanka bilo koje druge vrste, preporučuje u glavi sastavite pitanja (ili ih zapišete) kako biste bili spremni da pitate i pritom budete vrlo određeni. Na jasno postavljena pitanja puno je veća verovatnoća da ćete dobiti i odgovor koji će vam koristiti u nastojanjima da dobijete ono što želite.
2. Pažljivo biraju reči
Ono što kažemo drugi ponekad neće ni čuti ako svojim izborom reči nenamerno uvredimo osobu s kojom razgovaramo. Verbalna i neverbalna komunikacija vrlo su bitne u svakom razgovoru, ali naročito onda kada želite da se drugi slože s vašim predlozima pa morate izbegavati stvari zbog kojih bi se drugi mogli osećati napadnuto ili uvređeno.
Jednostavan i učinkovit način je da zamenicu ti zamenite s ja ili mi. Umesto “Treba da radiš svoj deo kućnih poslova”, probajte reći “Želela bih da promenim našu preraspodelu kućnih poslova”. Prvu rečenicu osoba može doživeti kao napad, dok druga rečenica nudi rešenje oko kojeg bi se dvoje ljudi moglo složiti.
Na dalje, opišite situaciju umesto da je procenjujete i nemojte ni na koga svaljivati krivicu. Umesto “Nisi se dovoljno potrudio i nećemo uspeti da projekat završimo do zadatog roka” recite “Rok za završetak projekta je sutra, čini se da zaostajemo i mislila sam da bismo moglo podeliti posao kako bismo završili na vreme.”
3. Aktivno slušaju druge
Svi slušamo, ali ne slušamo svi aktivno. Studija Univerziteta u Minesoti otkrila je da unutar osam sati zaboravimo trećinu onoga što smo čuli. Nakon dva meseca zaboravimo na 75 posto tih informacija.
Ljudi često misle da slušaju, ali ono što zapravo rade je da čekaju svoj red da kažu nešto. A ako samo čekate da progovorite, a ne slušate, može vam promaći važna informacija koja bi mogla da vam bude od koristi da unapredite svoje ideje.
Aktivno slušanje je poput meditacije – treba da stišate svoje misli i da usresredite se na osobu koja govori. Kako to postići u današnjem svijetu punom ometajućih podražaja? Prvo, stišajte ili isključite mobilni s obzirom na to da je gotovo nemoguće usresrediti se ako vas ometaju poruke i mailovi koji vam stižu. Drugo, usresredite se na lice osobe koja govori kako biste izbegli napast da vrludate očima okolo i nađete možda nešto zanimljivije na šta ćete usresrediti pažnju.
Takođe, svako malo pokušajte da rekapitulirate sagovornikovu perspektivu kako biste bili sigurni da ste dobro shvatili njegove reči. Kada ste sigurni da ste ih dobro shvatili, možete nastaviti s feed backom.