Ovo su najnoviji rezultati studije koja je proučavala ponašanje muškaraca i žena na Facebooku.
Njujorški univerzitet Stony Brook koristilo je komjuterski program kako bi analiziralo oko deset miliona statusa i komentara koje je objavilo više od 65.000 korisnika Facebooka, koji su pristali da budu učesnici istraživanja. Pokazalo se da su muškarci uobičajeno više ljutiti i argumentovaniji na Facebooku od žena. S druge strane, žene su koristile topliji pristup i jezik koji nije bio toliko konfliktan, nego više ohrabrujuć i pomirljivoga tona. Muškarci su bili neljubazniji i bezličniji.
Razlika je bila toliko jasna da su istraživači s 90-postotnom tačnošću mogli da pretpostave da li je komentar ili status napisao muškarac ili žena, samo na osnovu jezika i načina na koji je on napisan. Žene su češće koristile reči poput ‘predivno’, ‘srećno’, ‘rođendan’, ‘kći’, ‘beba’, ushićenost’ i ‘zahvalnost’. Muškarci su više koristili reči poput ‘sloboda’, ‘pobediti’, ‘bitka’ i ‘neprijatelj’.
Iako su se muškarci na Facebooku pokazali agresivnijima, to ih nije činilo samopouzdanijima. Upravo suprotno, žene su bile punije samopouzdanja i sigurnosti od muškaraca.
‘U mnogo slučajeva teme kojima su se bavile žene i muškarci ne iznenađuju, nego se uklapaju u uobičajene polne stereotipe’, kazala je psihološknja Margaret Kern, koja je učestvovala u studiji, dodavši da istraživanje pokazuje kako je ljudski um sposoban da automatski kategorizuje ljude koje tek upoznajemo.
U sklopu istraživanja stvorena je i internet stranica, koja na osnovu podataka dobivenih u istraživanju može i drugima omogućiti da provere šta njihov način govora na Facebooku govori o njima.
hr.n1info.com