Kada radite u direktnom kontaktu sa ljudima, shvatite koliko vam je strpljenja i samokontrole potrebno, da biste obavili posao. Postalo je sasvim jasno da su za uspeh na poslu zaslužne osobine kao što su upornost, samosvesnost, samokontrola, a za koje je zaslužan nivo emocionalne inteligencije. Ljudi se sa visokom ili niskom emocionalnom inteligencijom rađaju, ali to ne znači da je njen koeficijent ne mogu povećati tokom života.
Uz pomoć ovih pitanja možete da proverite kako se kod vas rangiraju glavne komponente emocionalne inteligencije, piše BIZLife:
Empatija: „Da li zaista slušam ljude kada pričaju o svojim problemima, ili samo pokušavam da im dam rešenje? Da li mi ljudi veruju?“
Emocionalna samosvesnost: „Kada mi telo daje fizičke signale da je nešto pogrešno, da li na to obraćam pažnju i dobijem osećaj šta nije u redu?“
Samoaktualizacija: „Da li u životu radim one stvari oko kojih sam strastven – kod kuće, na poslu, u društvu?“
Kontrola impulsa: „Da li odgovaram ljudima pre nego što završe ono što su imali da mi kažu?“
Međuljudski odnosi: „Da li uživam u druženju sa ljudima, ili osećam kao da je to posao?“
Možda vam sva ova pitanja deluju apstraktno, jer na naše misli i ponašanja utiče mnogo faktora, a mnogih nismo uopšte ni svesni.
Neka od pitanja koja mogu da utvrde koliko ste emotivno inteligentni jesu:
1. Ne zauzimam odbrambeni stav kada me neko kritikuje.
2. Mogu da ostanem miran/na kada sam pod pritiskom.
3. Mogu da se nosim sa preprekama.
4. Upravljam anksioznošću, stresom i ljutnjom da bih postigao/la ciljeve.
5. Koristim kritiku i druge povratne informacije kako bih napredovao/la.
6. Imam pozitivan stav.
7. Imam smisao za humor.
8. Pokušavam da vidim stvari i iz drugačije perspektive.
9. Uviđam kako moje ponašanje utiče na druge.
10. Umem da se požalim vešto.
11. Mogu da slušam bez osuđivanja.
12. Mogu slobodno da priznam da sam napravio/la grešku.
Ako su vam odgovori na sva pitanja – Da, onda ste na dobrom putu.