5. Stalno pritiskanje pedale kvačila ubrzano ga troši

Tačno!

Pedala kvačila nije odmorište za nogu! Toga bi vozači trebalo da budu svesni. Ko stalno drži pritisnutu pedalu kvačila izaziva njegovo ubrzano trošenje. Na kraju će dovesti do oštećenja ležaja ili čak proklizavanja kvačila.

reklame

6. Novi automobili moraju se uhodavati najmanje 1.000 kilometara

Tačno!

Uprkos savremenoj tehnologiji u proizvodnji motori novih automobila kasnije mogu imati probleme usled „tretmana“ koji podrazumeva pun gas – odmah! Oštećenja na cilindrima, ležajevima radilice, karikama i kvačilu posledica su ovakve vožnje. Dakle, dok je motor nov i neuhodan, pažljivo menjajte stepene prenosa i izbegavajte velike brzine.

7. Kvalitetnije ulje štedi gorivo

Tačno!

Skuplja ulja višeg kvaliteta umanjuju frikciju u motoru, čime se štedi energija. U proseku, na „Auto Bild“ testu uspeli smo da kvalitetnim, skupljim uljem izmerimo uštedu od tri do pet odsto goriva u odnosu na klasična ulja. Na testu smo isprobali gradacije 10W-40 i 15W-40.

gorivo

8. Nagli pritisak gasa vraća kontrolu nad prikolicom

Netačno!

Svako ko je nekada imao priliku da svojim automobilom vuče prikolicu poznaje onu neprijatnu situaciju kada prikolica počne da „igra kolce“. Sledeći korak može biti prevrtanje prikolice, pa tada treba reagovati brzo. Nagli pritisak pedale gasa prikolicu neće stabilizovati, već prevrnuti. Jedino rešenje je kočenje i zaustavljanje vozila.

9 Crvena boja brže bledi

Netačno!

Nekada je zaista bilo tako. To se lako može prepoznati na automobilima iz osamdesetih i devedesetih – crvena boja na njima je gotovo potpuno izbledela i izgleda, najblaže rečeno, otužno. Razlog? Pigment crvene boje je veoma osetljiv na sunčevu svetlost. Srećom, danas više nije tako jer je savremenim metodama farbanja i lakiranja ovaj problem eliminisan.

zena

10 Urin u rezervoaru uništava motor

Tačno!

Zaista ne znamo kako ste se zamerili komšiji da vam tako nešto uradi. Možda i bolje da ne znamo. U svakom slučaju, postavlja se pitanje da li je ovaj atentat urinom zaista opasan? Iz servisa poručuju: urin ili ne, u ovom slučaju govorimo o vodi u sistemu napajanja gorivom. Kod dizelaša iz osamdesetih godina i starijih neće biti problema. Međutim, savremeni komon-rejl i pumpa-dizna dizelaši mogu biti na velikim mukama. Zavisno od količine vode/urina mogu nastradati osetljivi injektori ili dizne, a može doći i do korozije na pumpi goriva. Dakle, sam motor neće biti oštećen, ali mnoge druge komponente hoće.

alo.rs / Ekipa “Auto Bilda”

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.