10 ŠOFERSKIH MITOVA: Istinu znaju samo profi vozači - a sada je otkrivaju i vama!

Sve počinje sa: „Živeli“! Onda više puta: „Kelner, daj još jednu turu!“ A na kraju: „Konobar, donesi vrata da izađem!“ Između prve i poslednje faze preko kafanskog stola nastale su mnoge životne mudrosti, a mnoge od njih su u vezi sa automobilima.

Primera radi, da li ste znali da se na vetrobranu na koji je nanesen sok od jabuke ne zadržava voda? Ili koja je brzina najbolja za ekonomičnu vožnju? Ovo su samo neke od mudrosti koje se prosipaju preko kafanskog stola, a mi smo se potrudili da u kontaktu sa ekspertima proverimo šta je od njih mit, a šta istina…

1. Držanje ruke na ručici menjača je loše za transmisiju

Netačno!

reklame

Nije mali broj vozača koji tokom vožnje desnu ruku drži na ručici menjača. Prema kafanskim mudrostima, na ovaj način, zbog stalnog pritiska menjačke viljuške na birač brzine, bukvalno se ubija menjački sklop. Međutim, nije baš tako, jer da bi došlo do oštećenja ovih komponenata, pritisak ruke na ručici treba da bude prilično snažan i konstantan, a zaista je retkost da neko na taj način odmara ruku tokom vožnje.

Najduvajte mi gumu vazduhom sa mirisom jagode!!!

2. Ako vetrobran premažete sokom od jabuke, voda se na njemu neće zadržavati i praktično vam neće trebati brisači po kiši

Netačno!

Jabuke se jedu, ne mažu se po automobilu! Čim počne da pada kiša, sok od jabuke koji ste naneli na vetrobran ionako će biti opran, pa od navodne zaštite nema ništa.

3. Menjač u leru na nizbrdici štedi gorivo

Netačno!

Bilo nekada u doba „juga“ i „golfa dvojke“. Sada je dovoljno skloniti nogu sa pedale gasa i eto uštede. Savremeni motori imaju sistem koji automatski „zavrće“ slavinu, odnosno umanjuje dotok goriva tek na minimalnu meru kada pedala gasa nije pritisnuta. Tako se štedi gorivo.

Potresne priče beogradskih taksista

4. Visokooktansko gorivo automobilu daje bolje performanse

Netačno!

Na nekim pumpama kod nas, ali i u inostranstvu mogu se pronaći razna visokooktanska goriva. Iza oznake „V-pauer“, „ultimejt“ i slično kriju se benzini sa 98 ili 100 oktana. Na žalost većine vlasnika automobila, ta razlika se može primetiti samo na motorima koji su predviđeni za ovakva goriva. Većinu automobila koji se voze kod nas pokreću motori koji su konstruisani za gorivo od 95 oktana, pa ne mogu iskoristiti blagodeti visokooktanskih goriva. Oni koji mogu su uglavnom savremeni turbo-motori, dok se kod ostalih ta razlika gotovo ne primećuje.

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.