Vozila koja su prešla više od 160.000 km, idu dvaput na tehnički pregled, bez obzira na starost.
Vozila koja su prešla više od 160.000 km, idu dvaput na tehnički pregled, bez obzira na starost.

NAKON RIGOROZNOG TEHNIČKOG PREGLEDA, STIŽE JOŠ JEDNA PROMENA: Ako je vaš automobil prešao OVU KILOMETRAŽU, spremite se na neprijatno iznenađenje!

Vozila koja su prešla više od 160.000 kilometara moraće dva ili više puta godišnje da idu na tehnički pregled, bez obzira na starost.

Kako se saznaje, to pravilo biće uvršteno u novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju, čije će pisanje početi na jesen.

reklame

Vozači automobila starijih od 15 godina, za koje su bila predviđena dva tehnička pregleda godišnje, tek su odahnuli pošto je ukinuta ova odredba koja je trebala da stupi na snagu 5. jula, ali će ih nešto slično sačekati najverovatnije već od sledeće godine. Ali ne samo njih, već sve vozače čiji su automobili prešli više od 160.000 kilometara, a takva je većina i na ulicama i u prodaji.

Naime, u MUP-u već pripremaju novi zakon, u kome će jedna od novina biti upravo dupli tehnički pregledi, samo po drugačijem kriterijumu.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov objašnjava da ako Srbija želi u Evropsku uniju mora da se prilagodi uslovima.

“Direktiva Evropske unije je da vozila sa pređenih 160.000 kilometara imaju dva ili više tehničkih pregleda godišnje. Tako je već na Zapadu i to ćemo morati da uradimo u narednom periodu. U oktobru ili novembru krenućemo sa pisanjem novog zakona, što znači da bi 2019. ili 2020. godine mogao da se nađe na dnevnom redu Skupštine Srbije”, ističe Arsov.

Novi Pravilnik o tehničkom pregledu, koji je prošle nedelje stupio na snagu, trebalo bi da dovede i do “prirodne selekcije” vozila.

“Jedan broj vozila će da nestane iz saobraćaja, jer njihovi vlasnici neće moći da isprave nedostatke. Recimo, popravka limarije “juga” košta 500 evra, a cena tih vozila je svega nekoliko stotina evra. Takođe, od 5. jula 2021. godine sva vozila će morati da imaju katalizatore, a njihova ugradnja će vlasnike koštati praktično koliko i vozila”, objašnjava Arsov i dodaje da je prosečna starost putničkih vozila u Srbiji 16,6 godina.

Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, smatra da mera koja predviđa više tehničkih pregleda godišnje za vozila koja imaju više od 160.000 pređenih kilometara nije tako drastična kao nedavni predlog o duplim tehničkim pregledima za vozila starija od 15 godina, koji je na kraju ukinut.

“Vozači u Srbiji u proseku godišnje pređu između pet i osam hiljada kilometara, što znači da neće morati sva vozila starija od 15 godina više puta godišnje na tehnički pregled. Ovom merom najviše će biti pogođena službena i komercijalna vozila, pre svih autobusi i kamioni”, naglašava Vujanić.

Međutim, kako kaže, postoje i određene sumnje u vezi sa primenom te odredbe.

“Postavlja se pitanje ko će da plati dva ili više tehničkih pregleda godišnje. Nisam siguran da će građani imati novca za to. Takođe, ova novina bi mogla da dovede do još češćeg lažiranja kilometraže, što treba da se tretira kao krivično delo”, kaže Vujanić i dodaje da vlasnici novih vozila ne bi trebalo da idu prve godine na tehnički pregled.

(Kurir.rs/Blic, M.T./)

loading...