Klizav kolovoz nije pravno dozvoljen u Srbiji, objašnjava predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
“To je nepropisno stanje puta. Sistemski problem je što kada se saobraćajna nereća događa zbog klizavog puta – vozač dobije krivičnu prijavu zbog neprilagođene brzine, a putar se izvuče bez ikakve odgovornosti”, navodi on.
Okanović postavlja pitanje zašto je u novembru i decembru bilo toliko stradalih, da li je to možda zbog klizavih puteva i da li su putari sankcionisani zbog toga?
“Većina putara u Srbiji savesno radi svoj posao. Kada pričamo o odgovornosti, niko ne želi njih da linčuje. Ali svako u sistemu ima svoju odgovornost. Vi kao pešak, kao vozač, tako i putar ima svoju odgovornost i obaveze”, kaže Okanović. On smatra da novi zakon o bezbednosti saobraćaja koji propisuje stroža pravila neće stupiti na snagu pre 1. septembra.
Kaže da svako u sistemu mora da radi svoj posao da bi bila dobra bezbednost: “Zakon kaže kakav mora da bude put da bi se održavao saobraćaj. Negde se očigledno to ne radi, da li neko zbog toga odgovara? Od putara se očekuje da ispunjavaju obaveze. Putar mora da bude sakcionisan ako je na kolovozi formiran led ili poledice.”…