Svaka ljubav je priča za sebe, ali postoje četiri glavna „povoda” za zaljubljivanje: efekat blizine, efekat sličnosti, efekat uzajamnog sviđanja i efekat fizičke privlačnosti
Svaka priča je individualna, ali stručnjaci kažu da postoje četiri generalna “povoda” za zaljubljivanje.
Efekat blizine. U vezu najčešće ulazimo sa onima sa kojima se igrom slučaja najčešće srećemo i sa kojima smo najčešće u interakciji.
Efekat sličnosti. Obeležje uspešnih veza je sličnost među partnerima – s obzirom na stavove, vrednosti, osobine ličnosti, socioekonomski status, intelektualni nivo…
Efekat uzajamnog sviđanja. Generalno, ljudi vole one koji ih vole i ne vole one koji ih ne vole. U većini slučajeva to da se osoba A sviđa osobi B, snažno određuje da će to biti i obrnuto.
Efekat fizičke privlačnosti. Ovaj faktor ima veliku ulogu u procesu zaljubljivanja, jer većinu atraktivnost u izgledu povezuje sa drugim poželjnim osobinama – društvenošću, popularnošću…