Čajevi protiv svih tegoba
Čajevi protiv svih tegoba
U Kini se čaj sprema već više od četiri hiljade godina. Kažu da je sve počelo kada je lišće slučajno upalo u ključalu vodu koja je pripremana za cara.

Kinezi su prvi i otkrili i dokumentovali lekovita svojstva bilja. Pravili su mešavine, istraživali, i kroz vreme, čaj se proširio po svetu, piše Moja firma.

Inače, iako ljudi često misle, zbog običaja da se pije čaj u 5 popodne, da se najviše čaja popije u Britaniji, zapravo rekorderi su Turci. Britanija je tek peta na listi, a svake godine količina popijenog čaja po glavi stanovnika opada za nekoliko procenata. Turci godišnje prosečno popiju 7.7 kilograma čaja.

reklame

Danas kada pomislimo na čaj, mislimo na kesicu u šolji. Tako je jedva malo više od 100 godina. Pre toga, čaj se kuvao tradicionalno, i to se nije menjalo milenijumima unazad. Dve glavne mane su bile činjenica da je trebalo filtrirati čaj, kao i da je obično pravljena velika količina jer je posao bio komplikovan.

Prvi pomen kesica za čaj, registrovan je 1901. godine, kada su gospođe Roberta Loson i Meri Molaren iz Milvokija napravile prvu kesicu od porozne tkanine za doziranje i kuvanje čaja. Aplicirale su za patent (US723287), i dve godine kasnije ga i dobile. Ipak, nisu imale uspeha sa plasmanom na tržište i za njihov proizivod niko nije ni čuo, osim nas koji smo vek kasnije odlučili da prekopavamo baze patenata.

Par godina kasnije, 1908. godine Tomas Saliven, poznati uvoznik čaja iz Njujorka, počeo je da uzorke čaja svojim kupcima šalje u malim svilenim vrećicama. Uz redovne porudžbine, on bi poslao i nekoliko uzoraka novih ukusa i vrsta kao promociju. Saliven je očekivao da kupci izvade količinu koju žele, ali se desilo da je veliki broj njih pomislio da bi ta vrećica mogla biti odlična za filtraciju, pa nisu ni vadili već su tako kuvali.

Kada je shvatio šta se desilo, odlučio je da to iskoristi, ali je naišao na problem. Svila je bila previše fina i skupa da bi se koristila za pojedinačne „porcije“. Ipak, uz malo eksperimentisanja, Tomas je pronašao način da koristeći gazu dobije jeftine a efikasne kesice i masovna proizvodnja je mogla da počne. Pravi ljubitelji čaja nisu u startu prihvatili novotariju, verujući da tkanina može da promeni ukus čaja, što u nekim slučajevima i jeste bilo tačno, ali vremenom, i to je rešeno.

Kesice su se brzo proširile Amerikom, dok je ostatak sveta polako prihvatao ovo. Jedan od događaja koji su popularizovali čaj u kesici bio je Prvi svetski rat. Naime, iz praktičnih razloga u sledovanja koja su vojnici dobijali, ulazile su i kesice za čaj.

Danas, čaj u kesicama čini više od 95% tržišta čaja u svetu.

Moja firma

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.