KOJE CIGARETE PUŠE DOKTORI: Neverovatne reklame u kojima su kokain, duvan i alkohol zdravi čak i za decu

KOJE CIGARETE PUŠE DOKTORI: Neverovatne reklame u kojima su kokain, duvan i alkohol zdravi čak i za decu

Ne tako davno, samo pedesetak godina ranije, ljudi su iskreno verovali u preporuke raznih “doktora” i “stručnjaka”, koji su po reklama na TV-u, tom najnovijem čudu tehnologije, propovedali blagodeti pušenja cigareta, ispijanja alkohola, Koka-Kole i šmrkanja kokaina.

Danas nam izgleda potpuno neverovatno i nečuveno da je tako nešto uopšte moglo da se reklamira kao zdrav proizvod, lek i šta sve ne, pogotovo neverovatno deluje činjenica da su ljudi iskreno verovali u ono što im se na ovaj način plasira, piše besnopile.rs.

Oni malo stariji čitaoci sigurno se sećaju vremena kada je na svakom stolu svake državne ustanove obavezno stajala piksla, kad su voditelji u TV emisijama pušili i pili razgovarajući o važnim i aktuelnim temama u dnevnim terminima, a biti šmeker ili dama bilo je nezamislivo bez cigarete u ustima.

ŠTA PUŠE DOKTORI: Danas šokantna i gotovo nezamisliva reklama za cigarete iz 1953. godine:

 

Posted by The Tech Anarchist on Sunday, 14 August 2016

Čak su i žvake za decu pakovane tako da liče na cigarete, da bi deca mogla da oponašaju svoje roditelje, dok konačno ne dostignu punoletstvo i umesto šarene laže u svoja usta stave pravu cigaretu.

Danas se pušenje strogo zabranjuje i kontroliše, za ispijanje alkohola se već odavno zna da predstavlja potencijalno opasan porok, o upotrebi droga poput kokaina i LSD-ja govori se isključivo kao zloupotrebi, a s druge strane promovišu se neke druge vrednosti, neki drugi proizvodi.

Sigurno se sećate prvih glumačkih koraka Vuleta Goncića u reklami za alkoholno piće, koja danas deluje skoro sasvim nerealno i neverovatno:

U svetlu svega rečenog, da li ikada pomislite šta bi neka buduća generacija rekla na ono što se danas reklamira kao poželjno i zdravo. Šta bi ti ljudi budućnosti rekli na vrednosti koje usvajamo danas? Šta će deca naše dece jednog dana reći na reklame iz našeg vremena? Da li će im biti podjednako neverovatne, kao nama one iz sredine prošlog veka? Da li ćemo i mi njima delovati poput dece kojima se baš svašta može uvaliti u šarenom papiru? Da li je sve to isto sr… samo drugo pakovanje. Ko diktira šta će u neko doba biti “zdravo”, a šta zabranjeno? – Industrija, naravno.

Pročitajte i  Deca rođena u novembru su zaista posebna: Naučno dokazano!

Reklama iz vremena kada se kokain smatrao pouzdanim lekom protiv zubobolje, gripa, nesanice i ko zna čega sve ne. Smatralo se da je dovoljno bezbedan da se daje i deci:

KOJE CIGARETE PUŠE DOKTORI: Neverovatne reklame u kojima su kokain, duvan i alkohol zdravi čak i za decu
kokain za decu – kapi protiv zubobolje / foro: wikipedia

Sećate se sigurno fame koja se pre nekoliko godina digla oko izjave lekara da čokolada štiti zube od karijesa. Ljudi su se prvo obradovali “dobrim vestima”, a zatim se silno razočarali kada im je objašnjeno da je istraživanje finansirao poznati proizviođač čokoladica.

Reklama u kojoj se tvrdi da koka kola pomaže u mršavljenju i da predstavlja izuzetno zdrav napitak. Preporučuje se njegova upotreba između obroka, kako bi žene imale tanak struk poput same flašice ovog napitka:

Ako se još uvek čudite naivnosti tih prvih korisnika magične kutije zvane televizor i verujete da ste od njih pametniji, oprezniji i da vas je mnogo teže pridobiti, preobratiti i upotrebiti, razmislite ponovo. Setite se da je vremenom i sama industrija i marketinška mašinerija takođe napredovala.

Shvatićete da se svet vrlo malo promenio od onda do sad, samo su metode reklamiranja postale podmuklije, mudrije i uvijenije, ali princip manipulacije i poslovanja je ostao isti.

Uvidećete da nismo previše napredovali od reklama za magični napitak od lišća koke, šećera i kofeina, koji kao rukom odnosi umor.

KOJE CIGARETE PUŠE DOKTORI: Neverovatne reklame u kojima su kokain, duvan i alkohol zdravi čak i za decu
Jedna od prvih reklama za Koka-Kolu sa ekstraktom biljke koke

Zar sličnost sa današnjim reklamama za energetske napitke i njigove egzotične sastojke, čudesne dezodoranse koji vam obezbeđuju svežinu 72 sata, peciva koja ostaju sveža danima, sapune koji oživljavaju uvele ruže… nije očigledna? A to je samo par primera… Da li još uvek verujete u reklame i preporuke raznih “svetskih stručnjaka”?

besnopile.rs

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.