Harmonija na poslu: prostor

Energija mora slobodno da teče kako bi uticala na naše zdravlje. Otvoren i uređen prostor blagotvorno će delovati na naše duševno stanje, dok zatvorena kancelarija koja je u neredu može izazvati neodlučnost, zbunjenost ili čak depresiju.

Prema dnevnoj mudrosti ajurvede, čitav svemir je satkan od pet elemenata: vode, vatre, etera, zemlje i vazduha. Ako unesete pravu dozu tih elemenata u svoje radno okruženje, povećaćete produktivnost i sreću.

reklame

U ovom delu predstavljamo vam prostor

Kao što krv mora nesmetano da kola našim krvnim žilama, a energija nadijima (hiljadama sitnih kanala u našem energetskom telu) da bismo bili zdravi, tako i u našem okruženju (prostor u kom živimo i/ili radimo) energija treba slobodno da teče da bi ono bilo zdravo za nas. U najmanju ruku, trebalo bi da takvo bude u kancelariji.

Mnogi su primetili na sopstvenoj koži kako, poput zatvorenog kruga, to ne-kancelarijsko svojstvo prostora u kojem boravimo odaje stanje našeg uma (neodlučnost, zbunjenost, depresiju), i obrnuto – prilično utiče na njega (razbacani prostori uznemiruju i/ili zaustavljaju energiju prostora i preslikavaju se na naš um, koji takođe postaje takav). Čast izuzecima: mnogi genijalci priznaju da su do najboljih rešenja došli okruženi “kreativnim neredom” i da u njemu tačno znaju gde se nalazi svaka sitnica. Ali takvim umovima je očigledno potreban uznemiren ili zaustavljen protok energije prostora kako bi im se upalila sijalica. Svi smo u nekoj fazi života bili genijalni na taj način.

Harmonija na poslu
Harmonija na poslu

Ipak, uz redovno spremanje, većina nas nakon položenog ispita, s uspehom završenog projekta, važne situacije u životu ili prelaska u novo godišnje doba ima potrebu za temeljnim pospremanjem i čišćenjem svog životnog prostora. To je poput prirodnog, nesvesnog gesta okretanja nove stranice i otvaranja vrata novim idejama i uspesima. Najbolji primer je prolećno čišćenje, kad se nakon uklanjanja nepotrebnih stvari osećamo kao da smo izbacili nešto što nas je dugo tištilo ili kad nam detaljno pranje prozora pomogne da uspostavimo jasniju viziju budućnosti. Isto tako, nakon svakog pospremanja radnog mesta osvestite da li ste možda tim činom raščistili nešto sa sobom i u odnosima sa kolegama.

TEST INTUICIJE: Odgovorite na pitanja i otkrijte da li možete da predosetite neke stvari

Pogled u prirodu

Udobnost radnog prostora dobila je na važnosti u poslednjih nekoliko decenija kad su brojna preduzeća i istraživački centri pokušali da otkriju činioce kvalitetnog radnog prostora. Tako je jedno istraživanje sprovedeno u Švajcarskoj u 125 kompanija pokazalo da sreći i uspešnosti radnog tima ne prijaju prostrane kancelarije u kojima su zaposleni izolovani, već manji, intimniji prostori, u kojima su srećniji, efikasniji, češće dolaze na posao i spremnije razmenjuju važne informacije.

Sledeće po važnosti, prema ovom istraživanju, jeste da kancelarija ima prozor, ne toliko radi izvora prirodne svetlosti, koliko zato da bi zaposleni imali pogled u prirodu (koliko god okruženje to dopuštalo). Njena važnost za opšte ljudsko zdravlje ogleda se i u činjenici da su neki naučnici čak skovali novi izraz – vitamin G (pri čemu G označava green space, što na engleskom jeziku znači “zelena površina”).

Oftalmolozi tvrde da pogled kroz prozor pozitivno deluje na zdravlje očiju jer česte promene fokalne udaljenosti opuštaju očne mišiće, sprečavajući naprezanje koje se događa pri dužem radu za kompjuterom. U prilog tome postoji mnogo dokaza kako već sâmo posmatranje prizora iz prirode može pozitivno da deluje na ljudsko zdravlje.

U nekoliko istraživanja zaključeno je da se zaposleni koji iz kancelarije mogu da gledaju prirodu osećaju bolje, pozitivnije i zdravije, efikasniji su i imaju bolju koncentraciju, ređe percipiraju posao kao stresan, zadovoljniji su i manje razmišljaju o davanju otkaza od onih koji gledaju na područja bez prirode, poput parkinga. Istraživanja su pokazala da i prisustvo kućnih ljubimaca na poslu povećava produktivnost i smanjuje stres.

Uočeno je i kako samo prisustvo sobne biljke u kancelariji može iznenađujuće pozitivno da deluje na zaposlene. U takvoj okolini oni se osećaju stabilno i uravnoteženo, prijatno im je da rade i smatraju da se njihovom kompanijom dobro upravlja i da su rukovodioci dobre i strpljive osobe spremne da ulože novac u ulepšavanje kancelarije i stvaranje zdravijeg i čistijeg ambijenta.

(nastavak na sledećoj strani)

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.