U noćima punog Meseca
Uticaj egipatske magije na Grčku bio je veoma jak, jer su Grci preuzeli podosta egipatskog magijskog blaga. Da bi se koliko-toliko shvatilo o kakvoim je vrednostima reč, pomenimo papirus br. 75 iz Revana i naslove njegovih sadržaja: Magijske ceremonije velike čudotvorne snage, Recept za lek zvani hermerius, Formula za sreću i bogatstvo, Način stvaranja snova, zatim još dva načina u istu svrhu. Tu su i obredi kojim se izvođač može savetovati sa božanstvom. Oni koji padaju u napade neobuzdanog gneva preporučuje se konkretan magijski postupak. Tu su i saveti za pravljenje prstena koji donosi uspeh u svakom poduhvatu, detaljno opisani postupci za izazivanje svađe izmedu muža i žene, način spravljanja sredstva kojim se čoveku oduzima san sve do smrti, itd.
Veliki autoritet Jamblikus tvrdi da su Izidini duhovnici često upražnjavali magiju. On ističe da su njihova zazivanja bogova neretko sadržavala čak i pretnje!
Uprkos mnogih magijskih rituala, koji su zabelezeni u delima kao što je Knjiga mrtvih i na drugim papirusima, izgleda da je veliki broj onih koji su bili upražnjavani u starom Egiptu, preživelo samo kao deo složenih obreda koje su nam ostavili – arapski, hebrejski i drugi pisci. Jedan razlog je što se neka čuda, za koja se tvrdi da su ih izvodili egipatski mudraci, ne nalaze u njihovim sopstvenim knjigama o činima. Isto tako je moguće da su mnogi postupci nestali zahvaljujući Zakonu o prenošenju, koji je zabranjivao da se poveravaju bilo kome osim pogodnim prosvećenicima – a taj broj je bio ograničen.
Mnoge religijsko-magijske veštine su koristile hamajlije. Veoma je omiljen bio dragulj – kotrljan! Osim što je bio simbol Boga Sunca (otuda i simbol života), ovaj je dragulj, kad bi se stavio u grob, navodno, posedovao moć da oživi mrtvaca. Jedino je trebalo da se poznaju Reči Moći i da se one izgovore iznad tela.
Ovaj kult insekata-kotrljana prešao je kasnije u Grčku, odakle dobijamo uputstva za podarivanje magijske moći ovom dragulju:
Postavite isklesan dragulj na papir na stolu. Ispod stola mora biti čisto laneno platno. Ispod njega stavite maslinovo drvce, a na sredinu stola stavite malu Radionicu gde će se prineti smola ili kiparis. Imajte pri ruci malu posudu od hrizolita u koju ćete staviti mast od ljiljana ili smole ili cimeta. Uzmite prsten i stavite ga u mast, pošto ste ga prethodno očistili, i prinesite ga na žrtvu u kadionicu zajedno sa smolom. Ostavite prsten tri dana, potom ga izvadite i sklonite na sigurno mesto. Na proslavi neka pri ruci budu čiste pogače i voće. Pošto prinesete drugu žrtvu na pruću od vinove loze, tokom žrtvovanja izvadite prsten iz masti i namažite se balzamom iz nje. Morate se namazati rano ujutro i, okrećući se prema istoku, izgovoriti sledeće reči:
Ja sam Tot, izumitelj i osnivač medicine i pisma
dođi k meni, ti, koji si pod zemljom, digni se k meni, veliki duše.
Ovaj se postupak može odvijati samo u određene dane: 7, 9, 10, 12, 14, 16, 21, 24, i 25. u mesecu, a dragulj mora biti od smaragda!
Vratiti se iz mrtvih!
Najvažniji cilj prastare egipatske magije, ali nikako i jedini, bio je obezbediti večni život i vratiti se iz – mrtvih! O tome govore mnoga svedočanstva…
Dve karakteristike staroegipatske magije, koje možemo naći u zapadnjačkim obredima, sasvim liče na osnovni ton njenog duha. Čak i u doba Ramzesa II (pre više od 5000 godina), bilo je jako razvijeno verovanje u mistične Reci Moći, baš kao i što je i magija smatrana toliko starom veštinom da se kao jedini njen poznati izvor uzimalo samo božansko otkrovenje. Postoji velika mogućnost da su neke od ovih reči, koje su čak i tada bile sastavljene od nerazumljivih slogova, došle u Egipat kao posledica osvajačkih pohoda nekih faraona u Mesopotamiju. Druge su, po svoj prilici, poticale iz nubijske magije.