Lažnim viralima privukli su više od 200 miliona pregleda…
– Neki od naših najpopularnijih virala zapravo su vešte montaže. U pitanju je socijalni ekeperiment – priznao je Dejv Kristonson, osnivač australijskog produkcijaskog studia “Vulšed”. Njegova kompanija je u protekle dve godine lažirala video zapise koji su vrlo brzo postali virali i privukli preko 200 miliona pregleda u 180 različitih zemalja.
Jedan od najpopularnijih takvih “lažnjaka” je video u kome dečko snima kako njegovu devojku zamalo udara grom. Video je pažnju privukao više zbog veštačkog australijskog akcenta nego groma, ali ipak ga je pogledalo više od 60 miliona ljudi.
Toliko popularni snimci su privukli i ogromnu raspravu o svojoj autentičnosti, a voditelji televizisjkih emisija nisu propustili da dovedu stručnjake koji će gostima ukazati na detalje koje samo profesionalno oko može da ugleda. Montažeri su najviše lomili koplja oko videa snimljenog GoPro kamerom u kom se plivač susreće sa velikom belom ajkulom. Snimak je pregledan čak 35 miliona puta.
Objavljen pre samo tri meseca, oko ovog videa se okupila velika publika, ali i polemika. Da li je raspevanu snouborderku u Japanu zaista pojurio medved ili je “dodan” iz ko zna koje priče?
Priznanje “Vulšed kompanije” malo koga je iznenadilo, jer su svi svesni koliko je maha uzela klikomanija i šeromanija. Produkcijska kuća je otkrila celom svetu da su u poslednje dve godine stvarali sadržaj koji je zavredio ogroman uspeh, a kompanija pritom nije morala da plati nikakvu promociju. Stoga su ovaj svoj projekat nazvali “viralnim eksperimentom” i istakli da njegov sadržaj nije bio ni štetan, ni neetički, već je samo poslužio dobroj zabavi publike.