Najbezazleniji predmeti, situacije ili otpaci mogu da budu važan rekvizit u magijskim ritualima. Balkanska paganska verovanja u magijske rituale uključuju razne dodatke poput: perja, krvi, noktiju, a ni namirnice nisu izuzete iz magijskih verovanja. Balkanski rituali ne zaobilaze upotrebu soli, hleba ili ljusaka od jaja, čak i najbezazlenije namirnice mogu da budu izvor zla.
Namirnice: dobro sebi – šteta drugima
Zašto baš hrana u magijskim ritualima? Upravo namirnice imaju jaku energiju, daju život – one su pogonsko gorivo za aktivnost i razvoj. Zloupotreba namirnica i njihovo iskrivljeno energijsko delovanja na ljude utiču negativno, ponekad izazivaju loše pojave.
Oduzimaju vitalnost – umesto da je daju, novi početak koji simboliše jaje postaje kraj ako je jaje razbijeno. Nekada u vreme kada su ljudi sami pripremali hleb bez kvasca, rupa u hlebu značila je smrt bližnjeg. Da, i hleb je imao svoju simboliku i mesto u narodnim ritualima.
Hrišćani za vreme verskih misa služe hleb i vino. Hleb nazivaju telo Isusovo, a vino simbolizuje njegovu krv. U ovom primeru hleb je simbol, a ne sredstvo za izvođenje magije. A, šta kada zloupotrebe svetost hleba i njegova namena postane nešto drugo? Čovek se oduvek povezuje s nečistim silama i upotrebljava sva sredstva da učini dobro sebi ili štetu drugima.
Ljubinko Radenković (naučni savetnik Balkanološkog insituta SANU, koji je u nizu knjiga i članaka objavio rezultate etnoloških istraživanja o verovanjima i običajima starih Slovena, o srpskoj narodnoj religiji u kojoj su i danas prisutna mnoga verovanja, zadržana još iz predhrišćanskog doba, o specifičnostima slovenske mitologije i drugim srodnim temama) često obrađuje ulogu hleba kao magijskog sredstva u ritualima Južnih Slovena i navodi: “Na ostrvu Hvar su se svetili detetu tako da su mu u kolevku postavljali malo presnog ili pečenog hleba, dete bi tada bilo nemirno.”
U Bosni su komadić hleba koristili kao zaštitu od zlih duhova. Ova praksa je i danas raširena u našoj zemlji. Naime, ako se dete nosi van kuće ili iz kolevke, i to tokom zalaska sunca, obavezno se s njim nosi komadić hleba, koje služi kao zaštita.
U Makedoniji bi komadić hleba stavljali u nedra kao zaštitu od demona, a u okolini Ljubovije pravili su posebne amajlije od magijskih rekvizita: vučijeg zuba, dlaka životinja, tisovog drveta i komadića hleba, kao simbola dobitka.