upoznavanja

Šta ljudi zaključe o vama par sekundi nakon upoznavanja? Nakon nekoliko trenutaka otkad upoznate nekoga, odlučujete puno toga o toj osobi, od njegovog statusa do inteligencije i nivoa promiskuitetnosti.

Izdvajamo šta nauka kaže o čemu sve donosimo te “brzoplete” zaključke.

Može li vam se verovati

reklame

O tome koliko vam mogu verovati ljudi odlučuju u desetinki sekunde. Istraživači sa Princetona otkrili su to dajući grupi studenata 100 milisekundi da ocene privlačnost, kompetenciju, simpatičnost, agresivnost i pouzdanost na licima glumaca. Druga grupa dobila je vremena koliko je htela. I dok su o drugim karakteristikama duže razmišljali, za pouzdanost im je trebalo isto koliko i prvoj grupi.

Imate li novaca

Holandska studija otkrila je da ljude koji nose brendiranu odeću, konkretnije Lacoste i Tommy Hilfiger, doživljavaju kao ljude višeg statusa od onih koji ne nose dizajnersku odjeću. To primećivanje nije uticalo na druge dimenzije koje mogu ostaviti trag na socijalnu interakciju. Nije bilo bitno za određivanje privlačnosti, simpatičnosti, pouzdanosti. Samo statusa.

Jeste li straight ili gay

Ljudi čitaju mušku seksualnu orijentaciju unutar jedne sekunde, odnosno u minimalnoj količini vremena koja je potrebna da svesno prepoznamo nečije lice. Brza i tačna percepcija muške seksualne orijentacije možda je samo jedan simptom brzog i efikativnog kognitivnog mehanizma za percipiranje tuđih karakteristika, napisali su autori studije.

Jeste li pametni

Studija iz 2007. otkrila je da gledanje osobe sa kojom vodite razgovor u oči ima jako puno veze sa tim kako se doživljava vaša inteligencija. Gledanje za vreme pričanja je ključno. Značajno je povezano s IQ-om i uspešno je time manipulisano u slučajevima potrebe ostavljanja dobrog utiska. Pomaže i nošenje naočara (stvarno) i ekspresivan način govora.

Jeste li promiskuitetni

Britanska studija otkrila je da se žene sa vidljivim tetovažama doživljava kao manje privlačne, kao one koje puno piju i promiskuitetnije od žena bez tetovaža. U Velikoj Britaniji tetoviranje među ženama često se povezuje sa kulturom ‘frajerke’, što tipično uključuje ispijanje alkoholnih pića, sport, brze automobile i konzumiranje ženskih časopisa.

Jeste li dominantni

Studija univerziteta Pennsylvania pokazala je da su muškarci sa obrijanim glavama okarakterisani kao dominantniji nego slični muškarci sa kosom i da se muškarce čija je kosa uklonjena digitalno tad počne doživljavati kao dominantnije, više i jače nego kad su imali kosu.

Jeste li uspešni

U britansko-turskom istraživanju učesnici su zamoljeni da pogledaju fotografije muškaraca u pažljivo skrojenim i jeftinim odelima na samo pet sekundi. Naravno, ovi prvi doživljeni su kao uspešniji. Dobra stvar koja je izašla iz ove studije jeste to što se čini da muškarci mogu kupiti dobro odelo i odmah biti doživljeni kao uspešniji, kazala je jedna od autorki.

Jeste li pustolovni

Ljudi vas ne “čitaju” samo iz izgleda, već i iz načina na koji se krećete. Studija univerziteta Durham pokazala je da ljude koji opuštenije hodaju doživljavamo kao otvorenije i više naklonjeni avanturama, dok su oni sa kratkim odsečnijim korakom doživljeni kao neurotični.

index.hr

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.