Ovo je jedna od glavnih svetskih tema modernog društva. Poznato je da skoro sve što možemo da zamislimo postoji na Jutjubu, kao i da mnogi influenseri zarađuju nezamislive količine novca od svojih snimaka.Kako je to moguće i o kojoj sumi je reč?
Kako se monetizuje video?
Na ova pitanja pokušao je da odgovori sajt Quora, navodeći da je važno da znate da vas ne plaća direktno Jutjub već Adsens (AdSence) koji se zapravo bavi monetizovanjem Jutjuba – piše BIZlife.
Zahvaljujući ovom programu možete koristiti Gugl platformu, postavljati sadržaj i targetirati puliku, kako biste na kraju sve to naplatili. Ovaj program generiše milijarde Guglovih dolara, a predstavlja najsavremeniji izum veštačke inteligencije s obzirom na to da ga je nemoguće prevariti i da ima složen način generisanja oglasa, plaćenja izdavačima ili kreatorima sadržaja koristeći CPM formulu.
Prema navođenjima Quore Gugl piše da ne postoji jednostavan odgovor na to koliko možete da zaradite jer sve zavisi od niza faktora. CPM (Cost per mille) je cena po hiljadu (jedinica, impresija). Mille je na Latinskom hiljadu.
Dakle, ukoliko je CPM jedan dolar, to znači da ćete dobiti dolar za svakih hiljadu prikaza. Vaš CPM može biti 0.1 ili 10 sve zavisi da li koristite video igre, muziku, video, edukaciju, komedije…
Ono što je važno da razmotrite jeste sledeće:
Neće svi snimci emitovati reklame. Ukoliko postavljate reklamu uz video ona neće biti viđena isto puta kao i video. Adsens pokazuje selektivno reklame svakom korisniku, a ponekad oglašavanja uopšte nema.
Mnogi korisnici imaju instalirano blokiranje reklamnog sadržaja.
Polovina pregleda na Jutjubu dolazi sa mobilnih uređaja. Najčešće je reč o zvaničnoj aplikaciji Jutjub na kojoj se reklame ne mogu blokirati.
Na primer, na samom vrhu Jutjuba je čuveni PSY koji je 2013. dostigao 1.000.000.000 pregleda od čega je zaradio 7.900.000 dolara, njegov CPM je bio 7.9 dolara što je odlično.
Pogledajte i stranicu koja godišnje zaradi 23.4 miliona dolara, a reč je o ženi koja se igra sa igračkama svoje dece DisneyCollectorBR.
Koliko ide Guglu, a koliko meni?
Gugl je na velikom dobitku u svakom slučaju jer se pablišerima daje 68 posto, dok 32 posto ostaje njima. U slučaju pesme Gangam stajl PSY je zaradio svojih 7.900.000, ali je Gugl uzeo 3.840.000 dolara.
Jutjub je veoma porularan i ozbiljan način zarade, a na Guglovoj platformi se reklamira preko milion oglašivača. Jutjub ima preko milijardu jedinstvenih poseta mesečno i preko šest milijardi sati pregledanih snimaka, piše ovaj sajt.
Ukoliko je vaš program mlad, odnosno nastao u protekle tri godine, biće vam teže zbog široke konkurencije. Ali ukoliko želite da budete prava Jutjub zvezda i influenser morate od svog kanala napraviti nešto posebno i biti veoma orginalni.
Na samom kraju veoma je važno da znate, zvezde ove mreže više zarađuju od sponzorstava, promocije i ugovora sa velikim kompanijama.
BIZlife.rs