UKLETI BROJEVI

Broj 13 nije među njima, a neka su verovanja o ukletim brojevima toliko jaka da zbog njih ljudi izbegavaju te telefonske brojeve, adrese, a smatraju se i uvredom

Broj 13 se širom sveta smatra nesrećnim, ali čini se kako je stekao nezasluženu slavu i da se brojni drugi ukleti brojevi smatraju “užasnijim i baksuznijim” od njega.

Oni se u nekim kulturama potpuno izbegavaju, a sve zbog raznih legendi i priča usled kojih su dobili pridev “nesrećnih”.

reklame

Broj 191

Iako mnogi veruju da je svako povezivanje brojeva s nesrećom slučajno, neki slučajevi su zaista sablasni. Od 1960-ih, pet je različitih aviona pod brojem 191 doživelo katastrofalne nesreće , a najgora je bila ona koja je zadesila American Airlines let iz 1979. koji se srušio na aerodromu u Čikagu. Tada su život izgubile 273 osobe. Letovi pod tim brojem više ne postoje za avio-kompaniju Delta i American Airlines, piše Listverse.

Broj 26

Ovaj broj se u Indiji smatra vrlo nesrećnim, a to verovanje je dodatno učvrstio katastrofalan zemljotres 26. januara 2001. u Gujaratu, u kojem je stradalo preko 20 hiljada ljudi. Cunami u Indijskom okeanu iz 2004. koji je u svetu ubio preko 230 hiljade ljudi dogodio se 26. decembra, 26. maja je eksplodiralo nekoliko bombi u gradu Guvahti, a 26. novembra2008. bio je i teroristički napad u Mumbaiju.Prema numerologiji, zbir brojeva dva i šest dovodi do nesrećnog broja osam, za koji se veruje da je broj uništenja i nesreće, pa se u Indiji ne savetuje sklapanje braka na bilo koji 8. u mesecu.

UKLETI-BROJEVI

Broj 7

Dok se u brojnim kulturama sedmica smatra srećnim brojem, to ne važi i za Kinu u kojoj on ima značenje napuštanja, ljutnje i smrti. Sedmi mesec kineskog kalendara još se naziva i “mesec duhova”. Taj broj povezuje se i sa brojnim nesrećama aviona, a 2014. počevši od 7. jula u periodu od sedam dana palo je nekoliko aviona – let MH17 srušen je u tačno 17 sati i 17 minuta u istočnoj Ukrajini, pao je i indijski vojni helikopter u 17 sati pri čemu je stradalo svih sedam putnika, ista sudbina je snašla i helikopter vijetnamske vojske Mi-171 koji je pao u 7 sati i 37 minuta…Prošla godina je bila kobna za avionski saobraćaj, a jedan od najpoznatijih slučajeva je i nestanak malezijskog aviona MH370.

 

Broj 250

Ovaj se broj u Kini ne smatra samo nesrećnim, već i uvredom. Na mandarinskom, on se izgovora kao “er-bai-vu” što znači imbecil. Poreklo korišćenja brojeva kao uvreda potiče iz antičke Kine kad su se još koristili bakreni novčići. Standardna mera je bila 1000 novčića, a broj 500 ili polovina od toga odnosila se na nekoga ili nešto inferiorno, dok je 250 kompletno inferioran.

Broj 17

U Italiji se ovaj broj vidi kao nesrećan i kao simbol smrti jer se rimskim brojkama piše XVII, što se može presložiti u “VIXI”, što znači “Živeo sam”. Taj se natpis često može naći u rimskim grobnicama. Mitologija o nesreći broja 17 potiče još iz Biblije, gde se kao početak velikog potopa navodi 17. februara. Neke hotelske sobe u Italiji uopšte nemaju sobu broj 17, a neki avioni kompanije Alitalia nemaju 17. red.

Broj 0888 888 888

Bugarska mobilna kompanije Mobitel ukinula je korišćenje broja nakon što je u kratkom roku troje njihovih korisnika s brojem 0888 888 888 preminulo. Jedan od njih je i bivši direktor kompanije, za kog se nagađa da ga je otrovao poslovni konkurent. Druga žrtva je bio lord Konstantin Dimitrov, kog su u Holandiji ubili članovi ruske mafije. Treći čovek koji je koristio taj broj je bio švercer drogom i glavešina u svetu prodaje nekretnina, a nakon što je ubijen na putu ispred restorana, broj je službeno ukinut pa se tako ne dodeljuje ni na zahtev.

Broj 39

U Avganistanu se veruje u prokletstvo tog broja, a najviše se izbegava u glavnom gradu Kabulu. Prema mitu, navodno je jedan svodnik imao automobil s brojem 39 na tablici i živeo je na adresi s kućnim brojem 39, a on mu je doneo brutalnu smrt i mučenje pre toga. Postoje nagađanja da je 39 broj mržnje prema starom načinu računanja koji se zove abjad. Avganistanci ovaj broj izbegavaju na tablicama, u telefonskim brojevima i u adresama. To seže toliko daleko da će se automobil s tim brojem na tablici prodati za upola manju cenu, a ljudi koji imaju 39 godina neće to reći ako ih pitaju, već “imam još godinu do 40”

24sata.hr

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.