Nema potrebe osuđivati bogate ljude za sav taj novac koji imaju. Na kraju krajeva, da li bar natrenutak ne poželite više novca?
Međutim bogati ljudi nisu oduvek imali toliko novca. Mnogi od njih su počinjali baš kao bilo ko od vas, ali vremenom zahvaljujući veštini štednje novca uspeli su da izgrade bogatstvo, na kome im mnogi zavide.
Ispostavlja se da su bogati ljudi kao i svi, razlika je u tome što oni znaju kako da sačuvaju, dok drugi znaju da troše.
Evo njihovih tajni:
Oni plaćaju gotovinom
Koliko puta ste ušli u prodavnicu imajući samo karticu u novčaniku? Baš zbog toga ste četo trošili novac koji niste planirali.
Bogati ljudi nose gotovinu umesto kartice, na taj način lakše se preračunaju koliko žele potrošiti. Ne možete trošiti više nego što imate u novčaniku.
Oni mogu biti štedljivi
To što su postali bogati, ne menja njihov ukus. Oni i dalje kupuju na rasprodajama i čekaju sniženja. Ne menjaju frizera samo zato što imaju novca da plate skupljeg. Zašto plaćati nešto samo zato što to možete?
Oni traže ponude
Koliko ste puta kupili nešto ili ugovorili neki posao, a ispostavilo se da ste na drugom mestu za istu stvar platili manje? Verovatno ste slegli ramenima i pomislili “Šta sad”?
Bogati ljudi aktivno traže bolje i jeftinije ponude, imaju njuh za to. Na taj način godišnje uštede mnogo novca. Ne gubite na kvalitetu, a potrebno je da uložite samo malo više truda.
Oni mrze otpad
Umesto da iskoristite svu hranu koju ste pripremili i kupili, uglavnom pola toga završi u kanti za đubre. Uvek ono malo što ostane od hrane iz frižidera, vi bacite i kupite novo. Taj otpad vas košta novca. A stalno vam se čini da što manje imate to više gubite.
Bogati ljudi mrze otpad, oni će kupiti tačno toliko koliko im je potrebno. Premeriće svaki dinar pre nego što nešto bace.
Dobro upravljaju novcem
Uglavnom potrošite novac, pre nego što se dogodi “hitan slučaj”, pa onda pozajmljujete.
Bogati ljudi to rade ovako. Nikada ne troše sav novac, uglavnom prepolove svoje mesečne troškove kako bi im ostalo novca za “crne dane”.
Izbegavaju iskušenja
Oni imaju dugoročne planove i gledaju mnogo unapred, emocije su isključene. Vrlo su racionalni kada je kupovina u pitanju i nisu emocionalni kupci. Umesto da uđu u prodavnicu i kupe svaki par cipela koji im se dopao, oni misle na sutra. Čuvaju svoj novac za važnije stvari.
Izvor: BIZLife/Strani mediji