PUŠENJE

PUŠENJE JE SVE MANJE COOL: Izgleda da kampanje protiv pušenja deluju! U Americi je 2000. godine pokrenuta kampanja, najveća i najdugotrajnija do sada, a pokušava tinejdžere da upozori na sve rizike pušenja cigareta. Organizacije poput Truth-a trude se širiti informacije među mladima kako bi bili što bolje upućeni u posledice pušenja.

Pre 14 godina, 23% tinejdžera izjavilo je da je pušilo, a danas je taj broj u Americi pao na nevjerojatnih 9% što je najniži zabeleženi postotak od kada takva merenja postoje. No, to ne znači da se organizacije poput spomenutog Trutha predaju i zadovoljno trljaju ruke. Zadnja kampanja naziva “Finish It” pokušava potpuno iskoreniti pušenje među tinejdžerima. Ambiciozan je to projekat, ali brojke im idu u prilog.

Iako se na frontu duvanske industrije malo toga promenilo (i dalje tvrde da ne postoje ozbiljni dokazi koji povezuju pušenje s bolestima kao što su rak pluća, jezika ili jednjaka) no čini se da se cool faktor ipak menja i sve više udaljava od pušenja.

reklame

Reklame protiv pušenja (poput one sjajne koja prikazuje 1200 leševa ispred fabrike duvana) snažno utiču na tinejdžere, ali i odrasle, a i informacije koje su dostupne na internetu i tv-u zasiguro pomažu u sve negativnijoj slici pušenja.

Pušenje je i dalje veliki problem. U Americi je i dalje vodeći uzrok smrti koje bi se mogle spriječiti, a neki hirurzi tvrde da bi svaki 13. klinac koji danas živi, mogao umreti od bolesti povezane sa pušenjem. Zbog toga je svaki ovakav podatak dobra vest.

Mislite li da i kod nas sve manje tinejdžera puši cigarete?

Sigurno ste čuli vic o vrani koja puši gandžu. A da li je neko od vas zapravo videlo vranu koja puši travu (VIDEO)

 

 

teenvogue

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.