PUŠENJE JE SVE MANJE COOL: Izgleda da kampanje protiv pušenja deluju! U Americi je 2000. godine pokrenuta kampanja, najveća i najdugotrajnija do sada, a pokušava tinejdžere da upozori na sve rizike pušenja cigareta. Organizacije poput Truth-a trude se širiti informacije među mladima kako bi bili što bolje upućeni u posledice pušenja.
Pre 14 godina, 23% tinejdžera izjavilo je da je pušilo, a danas je taj broj u Americi pao na nevjerojatnih 9% što je najniži zabeleženi postotak od kada takva merenja postoje. No, to ne znači da se organizacije poput spomenutog Trutha predaju i zadovoljno trljaju ruke. Zadnja kampanja naziva “Finish It” pokušava potpuno iskoreniti pušenje među tinejdžerima. Ambiciozan je to projekat, ali brojke im idu u prilog.
Iako se na frontu duvanske industrije malo toga promenilo (i dalje tvrde da ne postoje ozbiljni dokazi koji povezuju pušenje s bolestima kao što su rak pluća, jezika ili jednjaka) no čini se da se cool faktor ipak menja i sve više udaljava od pušenja.
Reklame protiv pušenja (poput one sjajne koja prikazuje 1200 leševa ispred fabrike duvana) snažno utiču na tinejdžere, ali i odrasle, a i informacije koje su dostupne na internetu i tv-u zasiguro pomažu u sve negativnijoj slici pušenja.
Pušenje je i dalje veliki problem. U Americi je i dalje vodeći uzrok smrti koje bi se mogle spriječiti, a neki hirurzi tvrde da bi svaki 13. klinac koji danas živi, mogao umreti od bolesti povezane sa pušenjem. Zbog toga je svaki ovakav podatak dobra vest.
Mislite li da i kod nas sve manje tinejdžera puši cigarete?
Sigurno ste čuli vic o vrani koja puši gandžu. A da li je neko od vas zapravo videlo vranu koja puši travu (VIDEO)
teenvogue