piva

Pivarska industrija poslednjih godina doživljava veliku ekspanziju na krilima mikro-pivara i “domaćeg piva”.

Ipak, postoje neke “tajne” za koje se igrači iz ove grane privrede trude da ostanu skrivene od očiju javnosti. Među njima je svakako najveća da, uprkos svemu, sve manje ljudi na svetu pije pivo.

“Sve je teže naći ljude koji kažu da ne vole pivo. Sada postoji pivo za svakoga, svaka nijansa ukusa, količina alkohola, sve je tu”, kaže direktor američkog Udruženja pivara Pol Gaca.

reklame

Sajt “Marketvoč” prenosi deset stvari o kojima ljudi iz ovog udruženja ne žele da pričaju.

  1. Ljudi piju sve manje piva, iako je u SAD broj pivara narastao na 3.200 sa samo 97 za tri decenije. Dok tržište vina i žestokih pića raste iz godine u godinu, ukupna prodaja piva opala je za 1,9 odsto u prošloj godini. To je četvrti pad u poslednjih pet godina.
  2. Pivopije i sve oko njih sve više liče na ljubitelje vina i sve oko njih. To važi i za cene. “Domaća piva” su trenutno zlatna koka industrije. Njihova prodaja je u 2013. godini skočila za 20 odsto na 14,3 milijardi dolara. Ipak, male količine i male operacije znače više cene. U odnosu na redovna “potrošačka piva”, ona koja stižu iz mikro-pivara su skuplja za čak 73 odsto.
  3. “Nova piva” brže udaraju. Nekada se količina piva popijenog za veče merila u konzervama, flašama, pa čak i gajbama. Sada je situacija drugačija, jer je drugačija i koncentracija alkohola u pivima. Jača piva menjaju i navike, pa se u izlascima piju i manje količine.
  4. Velike kompanije su na gubitku. Najveći proizvođači piva na svetu Anhojser.-Buš InBev i SABMiler beleže veliki pad u poslednjih nekoliko godina. Omiljeni američki brend Badvajzer je zabeležio pad od čak 28 odsto u petogodišnjem periodu od 2008. do 2013.
  5. Tržište “malih” preti da bude razvodnjeno. Velike korporacije širom sveta traže način da uđu u novo, “pivo-snobovsko” tržište. To rezultira kupovinom malih pivara samo zarad brenda, a uskoro i do “razvodnjavanja” kvaliteta.
  6. Veliki igrači znaju da budu grubi. Rafovi u radnjama imaju rezervisana mesta za poznate brendove, a postoje navodi da osim tržišnim udelom veliki proizvođači taj status i podmazuju novcem. Mediji su pisali i o nezakonitim saradnjama sa barovima širom SAD.
  7. Mali” nisu toliko mali. Veliki broj mikro-pivara i ova niša privlače velike investitore. Iako se mnogi mali proizvođači trude da održe imidž firmi koje drže porodice ili entuzijasti, danas iza većine stoje bogati investitori.
  8. Pivo je sve “prljavije”. Jedno istraživanje je pokazalo da se milimetarski parčići plastike nalaze u flašama ili konzervama čak 24 nemačka brenda na tržištu SAD, među kojima i deset najpopularnijih. Osim toga, u nekim bocama pronađeni su i organski ostaci.
  9. Farmeri ispaštaju. Za pivo je potreban hmelj, što bi trebalo da pogoduje poljoprivrednicima. Ipak, kako male pivare za svoje količine koriste tri puta više sirovina od velikih, teško je opstati na tržištu i odgovoriti na potražnju.
  10. Da li zaista želite da vaše dete “diplomira na pivu”? Pivarski bum obuhvata i dva miliona radnih mesta. Edukacija je sve važnija, ali roditelji u SAD i dalje ne žele da odvoje novac za “časove” iz pivarskih nauka.

b92

Pročitajte i ove tekstove:

ZABLUDE O ALKOHOLU: 5 potpuno pogrešnih mitova o alkoholu
Devojke priznaju: Ovo ne podnosimo kod muškaraca!
Važne životne lekcije koje se ne uče u školi
Recite nam šta pijete, a mi ćemo vam reći kakav mamurluk vas stiže!
ALKOHOL I PRIVLAČNOST: Šta je potrebno da uradite da biste bili mnogo privlačniji
loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.