Ljubavna magija nije skup proizvoljnih, bizarnih postupaka, nego logično uređen niz simboličkih radnji gde ništa nije slučajno: ni vreme, ni mesto izvođenja, kao ni postupci ni sredstva.
Istraživanje ljubavne magije otkriva simbolički jezik gde se ključni simboli promena i plodnosti, što je u skladu sa ciljem te magije – da se izazovu promene na sebi, ali i kod momka, da je zavoli i, najzad, da devojka bude plodna u braku.
Da bi se privoleo na ženidbu, koriste se raznovrsna, katkad poetična i nežna sredstva. Devojke, na primer, uoči Đurđevdana naberu travu oman i govore: “Omane, brate rođeni! Pomami (toga i toga) za mnom”.
U Bačkoj se veruje da kada devojka svom momku krišom u džep stavi slepog miša, kako bi on išao za njom kao slep, piše “Politikin Zabavnik”
Postupci koji simbolišu željenu promenu jesu: pečenje, probadanje, a magijska sredstva su biljke koje imaju omamljujući miris ili ukus (pelin, bosiljak…). Simboli plodnosti su: jaje, jabuka, višnja…
Ljubavne čini izvode se u prelomnom trenutku vremenskog godišnjeg ciklusa: Đurđevdan (oživljavanje plodotvornih sila), Uskrs (simbol plodnosti), Božić (započinje godina). Često se izvode magijski postupci kad je mlad mesec, mesta su: prag, groblje, raskršće, smetlište.
U Frejzerovoj knjizi “Zlatna grana”, piše: “Srpske i bugarske žene kojima teško padaju ograničenja bračnog života uzimaju bakarne novčiće s očiju mrtvaca, peru ih u vinu ili vodi i tu tečnost daju svojim muževima da popiju. Nakon toga muž postaje slep za sve ženine ljubavne pustolovine, kao mrtvac na čije oči je bio stavljen bakarni novčić!”
Ako magijskim radnjama devojka i ne postigne stvarni uspeh, ona makar oseća olakšanje, a to joj pomaže da sačuva duševnu ravnotežu.
Za razumevanje psihološke osnove ljubavne magije neophodno je shvatiti koliko je čovek koji pati zbog neuzvraćene ljubavi veoma podložan verovanju u svemoć želje.
Mondo.rs