govor vas odaje
Image courtesy of imagerymajestic at FreeDigitalPhotos.net

Postoje naizgled naivne reči i fraze koje možete da upotrebite a koje vas mogu saplesti na putu do uspeha.

Mnogi ljudi ne shvataju kako zvuče drugima. Reči i uzrečice koje birate mogu da ugroze vašu reputaciju, a da toga niste ni svesni.

Karmen Fot, profesorka lingvistike sa Picer Koledža i Debora Tanen, profesorka lingvistike sa Džordžtaun univerziteta, otkrile su koje su to reči koje narušavaju reputaciju. Zašto ih koristimo i kako da prestanemo?

reklame

govor vas odaje

NA FORU, KAO, VEOMA MNOGO I MOŽDA

Tanenova je rekla da se ove reči koriste kada ne želite da kažete nešto ispravno. Prema mišljenju Karmen Fot, ove reči mogu da vas učine manje pouzdanim, pogotovu na poslu.
Ne želimo da neko ko radi za našu kompaniju bude nesiguran i da ne može da donosi odluke zato što su paralizovani sumnjom u sebe, rekla je Fotova.

STVARNO, DEFINITIVNO, APSOLUTNO, TOTALNO

Fotova je otkrila da se korišćenjem ovih reči daje suprotan efekat.
Smanjuje vašu reputaciju u nekom smislu da ako nešto preuveličavate, možda i nije tako dobro, rekla je Karmen, dok Tanenova dodaje da govornik tako bude preterano dramatičan.
Možete da dođete u rizik da vas ljudi shvate kao preterano energičnu, histeričnu i nepouzdanu osobu, kaže Tanen.

govor vas odajeAM, OVAJ

Fot kaže da su ovo su reči, mada više zvuče kao neidentifikovani zvuci. To je reč koju ljudi koriste da popune prazninu i dobiju na vremenu.
Tanen kaže da je to automatska radnja u govoru i prisutna je u svakom jeziku.
Svi imamo automatske tikove kada pričamo. Postoji impuls da moramo da kažemo nešto u prostoru kada prestanemo da pričamo – objašnjava Tanen.

IZVINJAVANJE

Ako počinjete većinu rečenica sa „izvini“ trebalo bi da prekinete tu naviku. Kako Fot kaže, ako se stalno izvinjavate, nadležni na poslu mogu da preispituju vaše mogućnosti. Ne želite da nekoga ko se stalno izvinjava povodom svega da uzmete za sigurnu opciju, rekla je Fotova.

ZAŠTO KORISTIMO OVE REČI?

Dok mislimo da vodimo dobru, duboku konverzaciju, istina je da ono što pričamo nema poentu.
Veliki procenat reči koje koristimo ne znači ništa. Provodimo mnogo vremena pričajući na način koji nije zadovoljavajući – kaže Fotova.
Prema Taner, naši maniri pričaju ko smo.
Mi ne komuniciramo samo informaciju, već utisak o nama kao osobama – kaže Taner.

KAKO PRESTATI?

Nađite vremena da slušate sebe kako pričate, pitajte prijatelje kako zvučite, snimajte se dok razgovarate. Poslušajte da vidite gde grešite – savetuje Fotova.

kurir.rs
Image courtesy of imagerymajestic at FreeDigitalPhotos.net

loading...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.