Da li ste se ikada zapitali odakle Facebooku toliko novca? Razmislite na trenutak. Ne prodaju ništa, a reklame jedva da su i vidljive na stranici. Ipak vredi milijarde.
Odgovor je: INFORMACIJE.
Ono što Facebook prodaje za milijarde dolara su informacije koje im mi, obični korisnici, dajemo besplatno.
U svetu društvenih mreža, korisnici su mašina za novac čak i kada ne kupuju ništa. Razlog je taj što su društvene mreže izuzetno moćan alat za marketinško istraživanje. Svaki put kada kliknete “like”, „share“, pridružite se fan stranici ili čak dodate novog prijatelja, vi stvarate novi paket statistike za koji će velike korporacije ponuditi veliku lovu.
Koliko vaš profil i aktivnosti vrede (u dolarima)
Na osnovu informacija do koje je javnost došla prije nego što su Facebookove deonice postale javne, Wall Street Journal je procenio vrednost pojedinačnih profila, lajkova…
– Samo vaše prisustvo vredi oko 81 dolar
– Svaki vaš prijatelj na profilu vredi oko 0,62 dolara
– Svaki vaš “like” vrijedi oko 0,03 dolara
– U proseku, svaki profil vrijedi 1,800 dolara
– Ozbiljna poslovna grupa ili page vredi 3.1 milion dolara
Prema Facebookovom izvještaju iz Decembra 2011. godine, imali su 845 miliona korisnika. To je porast u odnosu na 608 miliona u 2010. godini i 360 miliona u 2009. godini.
Facebook tvrdi da korisnici pritisnu “Like” ili postave komentar 2.7 milijardi puta dnevno. Gledajući eksponencijalni Facebookov rast u posljednje tri godine, procjenjuje se da su prikupuili 2.11 triliona informacija koje mogu prodati.
Na taj način, Facebook zarađuje oko 1,2 miliona dolara dnevno od besplatnog rada svojih korisnika, stvarajući ono što Wall Street Journal naziva “najveća neplaćena radna snaga u istoriji.”